Kategoriler
Eser Adı Yazar Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takibi Üyelik İletişim
 
 
   
Mesleki Yabancı Dil
(Business English)
Eylül 2024 / 3. Baskı / 344 Syf.
Fiyatı: 345.00 TL
 
Sepete Ekle
   

Kitap, gördüğü yoğun ilgi ve gelen talepler doğrultusunda genişletilmiş üçüncü baskısını yapmıştır.

Yazarın notlarından, profesyonel deneyimlerinden ve önemli referans kaynakların kapsamlı taramasından oluşan bu eser, uzun yıllar üniversitelerde "mesleki yabancı dil" dersleri verme ve çeşitli kurumlarda "İngilizce" eğitimleri sağlama deneyimine dayanmaktadır. Temel seviyede genel bilgiler sunan bir kaynak kitap olarak tasarlanmıştır.

Üniversitelerdeki mesleki yabancı dil (İngilizce) ders içeriklerine uygun olarak bir ders kitabı olarak hizmet etmenin yanı sıra, iş hayatında uluslararası ilişkileri olan işletme ve organizasyonlarda çalışan profesyonellerin karşılaşabileceği konularda teorik ve pratik bilgiler de sunmaktadır. Bu konular arasında telefon konuşmaları, randevular, problemler, iş mektupları, konukların karşılanması, otel-restaurant-uçak rezervasyonları, toplantılar, uluslararası yük taşımacılığı ve ödeme yöntemleri ve iş güvenliği yer almaktadır. Bu özellikleriyle kitap, İngilizcesini geliştirmek ve bu dili öğrenmek isteyen herkes için değerli bir kaynak sunmaktadır.


The book has been published in an expanded third edition in response to the intense interest and requests it has received. It is based on the author's notes, professional experiences, and a comprehensive review of key reference materials, drawing from a background of teaching "professional foreign language" courses at universities and providing "English" training at various institutions. Designed as a fundamental resource book, it offers general information at a basic level.

In addition to serving as a textbook aligned with the content of professional foreign language (English) courses at universities, the book provides theoretical and practical information on topics that professionals in businesses and organizations with international relations may encounter in their work lives. These topics phone conversations, appointments, problems, business letters, guest reception, hotel-restaurant-airline reservations, meetings, international freight transportation, payment methods and work safety. With these features, the book is a valuable resource for anyone looking to improve their English and master the language.

Konu Başlıkları
Telefon Görüşmeleri – Phone Calls
Mesajlar – Randevular – Messages – Appointments
Otel, Restaurant ve Uçak Reservasyonları – Hotel, Restaurant and Flight Reservations
Temas Kurma – Contacts
Problemlerin Çözümü – Dealing with Problems
Siparişler – Banka ve Finans – Orders – Banking and Finance
Adres Sorma–Tarif Etme – Asking–Giving Directions
İş Mektupları – Business Letters
Memorandum – Memorandum
Özür Dileme – Talimat Verme–Alma– Apologizing – Giving and Receiving Instructions
Şikayette bulunma–Making complaints
Konukları Karşılama – Welcoming Visitors
Tanıştırma – Toplantılar – Introductions – Meetings
Yardım İsteme–Teklif Etme – Asking– Offering Help
Toplantılar–Meetings
Uluslararası Yük Taşımacılığı–International Freight Transportation
Dış Ticarette Teslim ve Ödeme Yöntemleri – Delivery and Payment Methods in Foreign Trade
İşyeri Güvenliği –Work Safety
İngiliz İngilizcesi – Amerikan İngilizcesi Farklılıkları– British English versus American English
Barkod: 9789750294556
Yayın Tarihi: Eylül 2024
Baskı Sayısı:  3
Ebat: 18x24
Sayfa Sayısı: 344
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
Content
Sunuş  9
İkinci Baskıya Ön Söz  10
Üçüncü Baskıya Ön Söz  11
Ön Söz  13
UNIT 1 GENERAL INFORMATION  21
Common English Contractions  23
INFORMAL English Contractions  24
Expressing the date  24
WORLD TIME ZONES  27
THE PHONETIC ALPHABET (NATO – International Radiotelephony Spelling Alphabet)  30
CHECKING SPELLING  30
ASKING FOR REPETITION AND CLARIFYING  31
UNIT 2 PHONE CALLS  33
RECEIVING CALLS TELEFON CEVAPLAMA  35
Emergency Phrases Acil durum cümleleri  35
Answering at a switchboard Santralden cevaplama  36
Answering in an officeat a private number. Ofisten yada özel bir numaradan cevaplama  36
Answering by giving a telephone number Telefon numarasını söyleyerek cevaplama  37
Asking caller's identity Kimin aradığını sorma  37
Identifying yourself Kendinizi tanıtma  38
Asking the caller to hold Arayana beklemesini söyleme  39
Connecting the caller Arayanı bağlama  39
Requesting a particular personservice Özel bir birimi yada kişiyi isteme  40
The person being called is not freeavailable Aranılan şahıs müsait değil yada mevcut değil  40
MAKING CALLS ARAMA YAPMA  42
PROBLEMS  43
Phoning Directory Enquiries (Directory Assistance) Bilinmeyen numaraları arama  44
Dealing with faulty / bad connected calls Yanlışlıkla arandığınızda veya hattın kötü olması durumunda üstesinden gelme  44
Having difficulty in obtaining a number for someone Birisi için arama yaptığınızda numarayı bağlama da güçlük çekme  45
ON THE TELEPHONE 1  50
ON THE TELEPHONE 2  51
ON THE TELEPHONE 3  51
UNIT 3 MESSAGES  53
Taking messages  55
Summarizing a message orally.  62
PREPOSITIONS: IN – ON – AT  69
UNIT 4 APPOINTMENTS  71
SOCIAL APPOINTMENTS  78
DIALOG  86
UNIT 5 RESTAURANT RESERVATIONS  87
UNIT 6 HOTEL RESERVATIONS  99
ARRIVING AT A HOTEL  106
UNIT 7 AIR RESERVATIONS  111
KEY LANGUAGE  115
PASSPORT CONTROL  118
AIRPORT ANNOUNCEMENTS  121
UNIT 8 CONTACTS AND INTRODUCTION  129
UNIT 9 SCHEDULES  137
UNIT 10 DEALING WITH PROBLEMS  143
UNIT 11 REGULATIONS AND ADVICE  157
UNIT 12 BANKING AND FINANCE  165
UNIT 13 ASKING AND GIVING DIRECTIONS  173
ASKING THE WAY 1  175
ASKING THE WAY 2  176
DIRECTIONS  177
EXAMPLES  179
UNIT 14 BUSINESS LETTERS  183
BUSINESS LETTER FORMAT  189
ELEMENTS OF A BUSINESS LETTER  190
BUSINESS LETTERS EXAMPLES  195
UNIT 15 MEMORANDUM  205
MEMORANDUM SAMPLE 1  208
MEMORANDUM SAMPLE 2  209
MEMORANDUM SHEETS  209
MEMORANDUM SAMPLE 3  211
MEMORANDUM SAMPLE 4  211
MEMORANDUM SAMPLE 5  212
MEMORANDUM SAMPLE 6  212
MEMORANDUM SAMPLE 7  213
MEMORANDUM SAMPLE 8  213
MEMORANDUM SAMPLE 9  214
MEMORANDUM SAMPLE 10  214
MEMORANDUM SAMPLE 11  215
UNIT 16 MAKING EXCUSES  217
SORRY SENTENCES  220
UNIT 17 GIVING AND RECEIVING INSTRUCTIONS  221
SUPPOSE  224
UNIT 18 MAKING COMPLAINTS  225
UNIT 19 INTERNATIONAL FREIGHT TRANSPORTATION  233
INTERNATIONAL FREIGHT TRANSPORTATION  235
SHIPPING DOCUMENTS FOR INTERNATIONAL TRANSPORT  236
1. Commercial Invoice (CI)  237
2. Bill Of Lading  239
Functions of the AWB  244
3. Letter Of Credit  248
FLOW CHART OF A LETTER OF CREDIT  249
4. Freight Insurance  249
5. Certificate Of Origin (CO)  250
6. Customs Declaration for Exporting and Importing  251
HS CODES  252
7. Packing List  253
OTHER DOCUMENTS  255
DELIVERY METHODS IN INTERNATIONAL TRADE  267
UNIT 20 WELCOMING VISITORS  273
GREETING VISITORS  275
RECEPTION TASK  277
Callers  277
UNIT 21 MEETINGS  279
1. DEFINITION  281
2. PREPARATION  281
3. AGENDA  281
1. GETTING STARTED  282
2. TALKING ABOUT DISCUSSION ITEMS  283
3. ADDING AN EXTRA POINT  283
4. MOVING ON  283
5. PRESENTING OPTIONS  284
6. INSISTING ON A POINT  284
7. CLARIFIYING A COMPLEX POINT  284
8. MAKING A SUGGESTION–PROPOSAL  285
9. GIVING FEEDBACK  285
10. CHECKING FOR CONSENSUS  285
11. ASKING FOR OPINIONS AND FURTHER OUTPUT  286
12. EXPRESSING AGREEMENT  286
13. ASKING FOR AGREEMENT  286
14. EXPRESSING DISAGREEMENT  286
15. EXPRESSING ALTERNATIVES  287
16. CLOSING THE MEETING  287
UNIT 22 ASKING AND OFFERING HELP  291
FOR SAYING “THANK YOU“  296
UNIT 23 WORK SAFETY  297
WHAT IS WORK SAFETY?  299
SAFETY SIGNAGE  300
Workplace Safety Dialogues  306
UNIT 24 BRITISH VERSUS AMERICAN ENGLISH  311
BRITISH ENGLISH VS. AMERICAN ENGLISH  313
Vocabulary differences  316
APPENDIX A  321
APPENDIX B  325
APPENDIX C  326
APPENDIX D  327
APPENDIX E  328
APPENDIX F  329
APPENDIX G  335
REFERENCES / ACKNOWLEDGEMENTS  339
Yazar Hakkında  343
 


 
Kitap
 
 
Ana Sayfa | Hakkımızda | Gizlilik Sözleşmesi | Üye Sayfası | Yardım | İletişim
Akademik ve Mesleki Yayınlar

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024