Kategoriler
Eser Adı Yazar Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takibi Üyelik İletişim
 
 
   
Hizmet/Servis Sistemleri
Kavram – Teori – Uygulama
Temmuz 2025 / 3. Baskı / 440 Syf.
Fiyatı: 470.00 TL
 
Sepete Ekle
   

Kitabımızın genişletilmiş ve güncellenmiş üçüncü baskısında, "Hizmet Sistemlerinde Yapay Zeka" başlıklı yeni bir kısım eklenmiş; ayrıca güncel vaka analizleri ile içerik daha da zenginleştirilmiştir.

Bu kitap, uzun yıllar Endüstri Mühendisliği ve İşletme bölümlerinde "Hizmet/Servis Sistemleri", "Servis Sistemleri" ve "Hizmet Sistemleri" derslerini veren öğretim elemanlarının akademik birikimleri, öğrencilerinden gelen sorular ve mesleki deneyimlerinden yola çıkarak hazırlanmıştır. Aynı zamanda birçok mühendislik ve yönetim bilimleri alanını ilgilendiren konulara da kapsamlı biçimde yer verilmiştir.

Konular, güncel uygulama örnekleri ile desteklenmiş; hizmet sistemlerinin ayırt edici özellikleri, fiziksel mal ve hizmet üreten sistemlerle karşılaştırmaları detaylı şekilde ele alınmıştır. Ayrıca hizmet sistemlerinde üretim, yönetim, dağıtım, pazarlama ve finans fonksiyonları örneklerle birlikte işlenmiştir.

Anlatımı destekleyen çeşitli yazılım programlarıyla zenginleştirilen uygulama örnekleri sayesinde okuyucunun konuları daha hızlı ve etkin biçimde öğrenmesi hedeflenmiştir.

Konu Başlıkları
Hizmet (Servis) Sistemlerine Giriş
Hizmet (Servis) Sistemlerinde Pazarlama
Hizmet (Servis) Sistemlerinde Kalite ve Performans Modelleri
Hizmet (Servis) Sistemlerinde Üretim
Hizmet (Servis) Sistemlerinde Yönetim
Canlı Performans Anı
Hizmet Karşılaşmaları
Hizmet Sistemlerinin Sınıflandırılması
Hizmet Kalitesi Ölçümü
Hizmet Sistemlerinde Arz ve Talep Yönetimi
Hizmet Sistemlerinde Doğrusal Programlama
Hizmet Sistemlerinde Finans
Hizmet Sistemlerinde Yapay Zekâ
Barkod: 9786253811570
Yayın Tarihi: Temmuz 2025
Baskı Sayısı:  3
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 440
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Teşekkür  6
Önsöz  7
Kısım I: HİZMET SİSTEMLERİNE GİRİŞ  15
Bölüm 1: TEMEL İŞLETMECİLİK BİLGİSİ  19
1.1. İşletmelerin Ortaya Çıkışı  19
1.2. İşletme Kavramı  20
1.3. İşletmelerin Fonksiyonları  22
1.4. İşletmelerin Sınıflandırılması  23
1.5. İşletmelerin Amaçları  26
1.6. İşletmelerin Çevresi  27
Bölüm 2: HİZMET SİSTEMLERİ  31
2.1. Toplumların Gelişimi  31
2.2. Hizmet Sistemlerinin Gelişmesi  35
2.3. Hizmet Kavramı  38
2.4. Ülkelerin Ekonomisinde Hizmet Sektörü  41
Bölüm 3: HİZMET SİSTEMLERİNİN ÖZELLİKLERİ  47
3.1. Mal veya Hizmet Üreten Sistemler  47
3.2. Mallar ve Hizmetler  49
3.3. Hizmet Paketi Bileşenleri  52
3.4. Hizmetlerin Özellikleri  57
Bölüm 4: HİZMET SİSTEMLERİNİN SINIFLANDIRILMASI  63
4.1. Hizmetlerin, Hizmetin Türüne Göre Sınıflandırılması  64
4.2. Hizmetlerin, Müşterinin Kişisel İsteğine Uygunluk Derecesi ve İşgücü (Emek) Yoğunluğu Açısından Sınıflandırılması  66
4.3. Hizmetlerin, Hizmet Faaliyetlerinin Yapısı ve Alıcısı Açısından Sınıflandırılması  68
4.4. Hizmetlerin, Müşteri İlişkisi ve Sürdürülebilirliliği Açısından Sınıflandırılması  69
4.5. Hizmetlerin, Müşteri Kişisel İsteğine Uygunluk ve Hizmet Sunucunun İnisiyatif Kullanması Açısından Sınıflandırılması  70
4.6. Hizmetlerin, Talebin Dalgalanması ve Arzın Zorlanması Açısından Sınıflandırılması  72
4.7. Hizmetlerin, Hizmet Sunum Yönetimi ve Etkiletişim Açısından Sınıflandırılması  73
Kısım II: HİZMET SİSTEMLERİNDE PAZARLAMA  77
Bölüm 5: HİZMET İÇİN PAZARLAMA SİSTEMLERİ  85
5.1. Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi  86
5.2. Pazarlamanın Temel Kavramları  89
5.3. Pazarlama Karması Elemanları  92
5.4. Hizmet Sistemlerinde Dağıtım ve Pazarlama Stratejileri  96
5.5. Hizmetlerin Konumlandırılması ve Pazarlanması  98
Bölüm 6: HİZMET SİSTEMİNİN ODAĞI MÜŞTERİLER  101
6.1. Müşteri Kavramı  104
6.2. Müşteri İhtiyaçları  106
6.3. Müşteri Davranışı ve Satın Alma Karar Modeli  107
6.4. Müşteri Çeşitleri  111
6.5. Müşteri Odaklılık  112
6.6. Müşteri Odaklı Olmanın Mühendislik Açılımı QFD  113
Bölüm 7: HİZMET KARŞILAŞMALARI  117
7.1. Hizmet Karşılaşma Sistemleri  119
7.2. Hizmet Karşılaşma Sistemlerinin Elemanları  126
7.3. Hizmet Karşılaşma Sistemi Stratejileri  135
Bölüm 8: HİZMET SİSTEMLERİNDE YENİLİKÇİLİK VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİLİK  139
8.1. Değişim –Yenilikçilik ve Sürdürülebilirlik İlişkisi  140
8.2. Yenilikçilik  142
8.3. Sürdürülebilirlik  146
Kısım III: HİZMET SİSTEMLERİNDE KALİTE VE PERFORMANS MODELLERİ  149
Bölüm 9: HİZMET KALİTESİ VE ÖLÇÜMÜ  153
9.1. Hizmet Kalitesi  154
9.2. Hizmet Kalitesi Ölçüm Yöntemleri  157
9.3. SERVQUAL Modeli  161
9.4. E–Hizmet Kalitesi Ölçüm Modelleri (E–S–Qual ve E–Recs–Qual)  165
9.5. SERVQUAL Uygulaması/Vaka Çalışması (Doğrulayıcı Faktör Analizi Kullanılarak)  166
9.6. Servperf Uygulaması Vaka Çalışması  174
9.7. Bir Hizmet Sisteminde Kıyaslama (Benchmarking) Uygulama Örneği  177
Bölüm 10: HİZMET HATALARI, TELAFİSİ VE GARANTİLERİ  181
10.1. Hizmet Hataları  182
10.2. Hizmet Telafisi  185
10.3. Hizmet Garantileri  187
Bölüm 11: SERVİS SİSTEMLERİNDE PERFORMANS ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME  189
11.1. Verimlilik, Etkinlik ve Performans Kavramları  191
11.2. Performans Değerlendirme Yöntemi Olarak Veri Zarflama Analizi  192
11.3. Bir Üniversitenin Fakültelerinin Performansının Değerlendirilmesine Yönelik Vaka Analizi  197
Bölüm 12: HİZMET SİSTEMLERİNDE PSİKOLOJİK SERMAYE VE PERFORMANS İLİŞKİSİ  205
12.1. Psikolojik Sermaye  206
12.2. Hizmet Sistemlerinde Psikolojik Sermayeve Performans İlişkisi  211
Kısım IV: SERVİS SİSTEMLERİNDE ÜRETİM  213
Bölüm 13: ÜRETİM SİSTEMLERİ  215
13.1. Üretim Kavramı  216
13.2. Üretim Yönetimi  217
13.3. Üretim Tipleri  219
13.4. Üretim Sistemi  220
13.5. Üretim Bilgi Sistemleri  223
13.6. Üretimde Kapasite Kavramı  224
Bölüm 14: SERVİS SİSTEMLERİNDE YER VE MEVKİ SEÇİMİ  227
14.1. Hizmet Sistemlerinde Yer (Lokasyon) Seçimi  231
14.1.1. Faktör Ağırlıklandırma ile Tesis Yeri (Lokasyon) Seçimi  232
14.1.2. Doğrusal Programlama ile Tesis Yeri (Lokasyon) Seçimi  236
14.2. Hizmet Sistemlerinde Mevki Seçimi  239
14.2.1. Mevki Seçimi Probleminin Faktör Ağırlıklandırma ile Çözümü  240
14.2.2. Mevki Seçim Probleminin Küme Örtüleme Yöntemi ile Çözümü  241
Bölüm 15: SERVİS SİSTEMLERİNDE TESİS YERLEŞİMİ  245
15.1. Hizmet Sistemlerinde Ürüne Göre Yerleşim  248
15.2. Hizmet Sistemlerinde Prosese Göre Yerleşim  257
Bölüm 16: SERVİS SİSTEMLERİNDE ARAÇ ROTALAMA  263
Bölüm 17: SERVİS SİSTEMLERİNDE PROJE YÖNETİMİ  277
17.1. Proje Yönetim Süreci  279
17.2. Proje Planlama Teknikleri  280
17.3. Bir Diyaliz Merkezi'nde CPM/PERT Vaka Analizi  283
Bölüm 18: SERVİS SİSTEMLERİNDE TAHMİN MODELLERİ  293
Bölüm 19: SERVİS SİSTEMLERİNDE ÇİZELGELEME  303
Bölüm 20: SERVİS SİSTEMLERİNDE DOĞRUSAL PROGRAMLAMA UYGULAMASI  309
Bölüm 21: SERVİS SİSTEMLERİNDE VERİ MADENCİLİĞİ UYGULAMALARI  317
Kısım V: HİZMET SİSTEMLERİNDE YÖNETİM  325
Bölüm 22: HİZMET İÇİN YÖNETİM MODELLERİ  329
Bölüm 23: HİZMET SİSTEMLERİNDE İNSAN KAYNAKLARI  343
23.1. İnsan Kaynakları Yönetimi  345
23.2. İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri  347
23.3. Hizmet Sistemlerinde İnsan Kaynaklarına Özgün Durumlar  350
Bölüm 24: HİZMET KARŞILAŞMA SİSTEMLERİNİN TASARIMI VE YÖNETİLMESİ  359
Kısım VI: SERVİS SİSTEMLERİNDE FİNANS FONKSİYONU  365
Bölüm 25: SERVİS SİSTEMLERİNDE FİNANS  367
Bölüm 26: SERVİS SİSTEMLERİNDE GELİR YÖNETİMİ  373
Bölüm 27: SERVİS SİSTEMLERİNDE ARZ VE TALEP YÖNETİMİ  379
27.1. Talep Stratejileri  380
27.2. Arz Stratejileri  386
Kısım VII: SERVİS SİSTEMLERİNDE YAPAY ZEK  393
Bölüm 28: TEKNOLOJİNİN SERVİS SİSTEMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE YÖNETİMİ  395
28.1. Teknolojinin Donanım ve Yazılım Bileşenleri  396
28.2. Bilgi Sistemleri ve Teknoloji Etkileşim  404
28.3. Elektronik Ortamda Hizmet ve Ticaret  406
28.4. Endüstri 4.0 ve Hizmet Sistemleri  407
Bölüm 29: HİZMET SEKTÖRLERİNDE YAPAY ZEKA UYGULAMALARINDAN ÖRNEKLER  413
29.1. Uzman Hastane Randevu Sistemi  413
29.2. Yapay Sinir Ağları ile E–Ticaret Sektöründe Bir Uygulama  417
29.3. Bulanık Mantık ile Müşteri Memnuniyeti Ölçümü  420
Kaynakça  423
Kavramlar Dizini  439
 


 
Kitap
 
 
Ana Sayfa | Hakkımızda | Gizlilik Sözleşmesi | Üye Sayfası | Yardım | İletişim
Akademik ve Mesleki Yayınlar

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2025