İÇİNDEKİLER
 Önsöz  7 1. Bölüm PAZARLAMANIN TEMEL KAVRAMLARI 1.1. Pazarlama Anlayışları  19 1.2. Pazarlamanın Tanımı  21 1.3. Pazarlamanın İşlevleri  22 1.4. Pazarlamanın Yönetim Süreci  23 1.5. Pazarlamanın Önemi  24 1.6. Özet  26 1.7. Sorular  27 2. Bölüm PAZARLAMANIN İŞLEVLERİ VE PAZARLAMA SİSTEMLERİ 2.1. Pazarlama Sisteminin ve Pazarlama Yönetiminin İşlevleri  30 2.1.1. Pazarlama Sisteminin İşlevleri  30 2.1.2. Pazarlama Yönetiminin Temel İşlevleri  32 2.1.3. Pazarlama Sistemleri  34 2.1.4. Pazarlamayı Etkileyen İşletme Dışı Etmenler  35 2.1.4.1. Makro Çevre Etmenleri  36 2.1.4.2. Mikro Çevre Etmenleri  40 2.1.5. Pazarlamayı Etkileyen İşletme İçi Etmenler  41 2.1.5.1. Pazarlama Dışındaki Etmenler  42 2.1.5.2. Pazarlama İçindeki Etmenler  43 2.2. Özet  43 2.3. Sorular  44 3. Bölüm PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ VE PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI 3.1. Pazarlama Bilgi Sistemi  47 3.2. Pazarlama Araştırması  51 3.3. Pazarlama Araştırmasının Kullanıldığı Yerler  55 3.4. Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi  56 3.5. Pazarlama Araştırmasının Örgüt İçindeki Yeri  56 3.6. Pazarlama Araştırması Sürecinin Aşamaları  57 3.6.1. Birinci Aşama: Araştırma Probleminin Tanımlanması  58 3.6.2. İkinci Aşama: Araştırma Modelinin Belirlenmesi  59 3.6.3. Üçüncü Aşama: Verilerin ve Veri Toplama Yöntemlerinin Belirlenmesi  63 3.6.4. Dördüncü Aşama: Örneklemenin Yapılması ve Verilerin Toplanması  68 3.6.5. Beşinci Aşama: Verilerin Çözümlenmesi ve Yorumu  74 3.6.6. Altıncı Aşama: Araştırma Raporunun Yazılması  75 3.7. Özet  75 3.8. Sorular  76 4. Bölüm HEDEF PAZAR 4.1. Pazar Bölümleme ve Hedef Pazarın Belirlenmesi  80 4.1.1. Tüketici Pazarının Bölümlemesi  81 4.1.2. İşletme Pazarının Bölümlemesi  84 4.1.3. Pazarın Tek ve Çok Etmene Göre Bölümlemesi  85 4.2. Hedef Pazar Stratejileri  85 4.2.1. Farklılaştırılmamış Pazarlama Stratejisi  86 4.2.2. Farklılaştırılmış Pazarlama Stratejisi  87 4.2.3. Yoğun Pazarlama Stratejisi  88 4.3. Pazar Konumlama Stratejisi  89 4.4. Pazar Konumlama Çeşitleri  90 4.5. Hedef Pazar Konumlama Haritasının Oluşturulması  91 4.6. Özet  94 4.7. Sorular  96 5. Bölüm TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI 5.1. Tüketici Davranışları  97 5.1.1. Tüketici Satın Alma Karar Süreci  98 5.1.2. Tüketici Satın Alma Karar Tipleri  102 5.1.3. Tüketici Davranışlarını Etkileyen Etmenler  103 5.1.3.1. Kültürel Etmenler  103 5.1.3.2. Toplumsal Etmenler  106 5.1.3.3. Kişilik Etmenleri  108 5.1.3.4. Psikolojik Etmenler  109 5.2. İşletme Satın Alma Davranışları  111 5.2.1. İşletme Pazarının Taleple İlgili Özellikleri  112 5.2.2. İşletme Satın Alma Karar tipleri  113 5.3. Özet  114 5.4. Sorular  114 6. Bölüm ÜRÜN VE HİZMET 6.1. Ürün ve Ürün Özellikleri  115 6.2. Ürünlerin Sınıflandırılması  117 6.2.1. Dayanıklılığa Göre Sınıflandırma  117 6.2.2. Ürünlerin Hedef Pazara Göre Sınıflandırılması  118 6.2.2.1. Tüketim Ürünleri  118 6.2.2.2. Üretim Ürünleri  120 6.2.2.3. Örgütler Kişiler Yerler ve Düşünceler  122 6.3. Hizmet  123 6.4. Ürün Yaşam Sürecinin Aşamaları  125 6.4.1. Sunuş Aşaması  126 6.4.2. Büyüme Aşaması  127 6.4.3. Olgunluk Aşaması  128 6.4.4. Gerileme Aşaması  129 6.5. Özet  129 6.6. Sorular  130 7. Bölüm ÜRÜN KARARLARI 7.1. Ürün Kararları  133 7.1.1. Ürün Özellikleriyle ilgili Kararlar  133 7.1.2. Markayla İlgili Kararlar  133 7.1.2.1. Markanın Özellikleri  134 7.1.2.2. Markanın Yararları  134 7.1.3. Ambalajlamayla İlgili Kararlar  136 7.1.4. Etiketle İlgili Kararlar  136 7.1.5. Ürün Bileşimiyle İlgili Kararlar  136 7.1.6. Ürün Bileşiminin Değiştirilme Nedenleri  138 7.1.7. Ürün Bileşimindeki Değişikliklerle İlgili Kararlar  139 7.1.7.1. Ürün Bileşiminin Genişliğini Arttırmak  140 7.1.7.2. Ürün Dizisini Uzatmak  140 7.1.7.3. Ürün Dizisini Doldurmak  140 7.1.7.4. Ürün Dizisini Modernleştirmek  141 7.1.7.5. Üründe Değişiklik Yapmak  141 7.1.7.6. Yeni Ürün Geliştirmek  141 7.2. Yeni Ürün Çeşitleri  141 7.3. Ürünü Bileşimden Çıkarmak  143 7.4. Özet  144 7.5. Sorular  145 8. Bölüm FİYAT VE FİYATLANDIRMA 8.1. Fiyat  147 8.2. Fiyatlamayı Etkileyen Temel Etmenler  148 8.2.1. İşletmenin Amaçları  149 8.2.2. Maliyetler  150 8.2.3. Dağıtım Kanalı  150 8.2.4. Ürünün Niteliği  150 8.2.5. Sektörün Yapısı  151 8.2.6. Arz ve Talep  152 8.2.7. Tüketici Davranışları  153 8.2.8. Yasal Düzenlemeler  153 8.3. Fiyatlamayı Etkileyen Çıkar Grupları  153 8.3.1. Aracı Kuruluşlar  154 8.3.2. Rakipler  154 8.3.3. Üretim Etmenleri Sahipleri  154 8.3.4. Hükümet  154 8.3.5. İşletmenin Diğer Bölümlerinin Yöneticileri  154 8.4. Fiyatlandırma Sürecinin Aşamaları  155 8.4.1. Talep Tahmininin Yapılması  155 8.4.1.2. Talep Esnekliği  156 8.4.2. Rakiplerin Durumunun İncelenmesi  159 8.4.3. Pazar Payının Belirlenmesi  159 8.5. Özet  160 8.6. Sorular  161 9. Bölüm FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ YÖNTEMLERİ TAKTİKLERİ POLİTİKALARI 9.1. Fiyat Stratejilerinin Belirlenmesi  163 9.2. Ürün Dağıtım ve Tutundurma Politikaları  164 9.3. Fiyatın Belirlenmesi  165 9.3.1. Maliyete Dayalı Fiyatlama  165 9.3.2. Arz ve Talep Arasındaki Dengeye Göre Fiyatlama  169 9.3.3. Marjinal Maliyet ile Marjinal Gelire Göre Fiyatlama  173 9.3.4. Talebe Göre Fiyatlama  175 9.3.5. Rekabete Göre Fiyatlama  175 9.4. Fiyatlandırma Taktikleri  176 9.4.1. İndirimli Fiyatlama  176 9.4.2. Coğrafi Fiyatlandırma  177 9.5. Fiyatlama Politikaları  178 9.5.1. Psikolojik Fiyatlama Politikaları  178 9.5.2. Tutundurucu Fiyatlama Politikaları  179 9.5.3. Farklılaştırılmış Fiyatlama Politikaları  180 9.6. Özet  181 9.7. Sorular  183 10. Bölüm DAĞITIM VE DAĞITIM KANALLARI 10.1. Dağıtım  185 10.2. Dağıtım Kanallarının Sınıflandırılması  186 10.2.1. Kanal Üyelerinin Kendi Aralarındaki İlişkiye Göre Sınıflandırma  186 11.2.2. Kanalların Yönetim Biçimlerine Göre Sınıflandırma  187 10.2.3. Kanal Üyelerinin Kendi Aralarında Bütünleşmesine Göre Sınıflandırma  188 10.2.4. Dağıtım Kanalını Belirleme İlkeleri  189 10.2.5. Dağıtım Kanalları  190 10.2.5.1. Tüketim Ürünleri İçin Dağıtım Kanalları  190 10.2.5.2. Üretim Ürünleri İçin Dağıtım Kanalları  191 10.2.6. Dağıtım Kanalının Seçimindeki Ölçütler  191 10.2.7. Dağıtım Kanalını Seçim Aşamaları  192 10.2.7.1. Kanal Uzunluğunun Belirlenmesi  192 10.2.7.2. Aracı Türlerinin Belirlenmesi  193 10.2.7.3. Aracı Sayısının Belirlenmesi  193 10.2.7.4. Kanal Sayısının Belirlenmesi  194 10.2.7.5. Aracıların Seçimi  194 10.2.8. Dağıtım Kanalını Etkileyen Etmenler  195 10.2.8.1. Pazarla İlgili Etmenler  195 10.2.8.2. Ürünle İlgili Etmenler  195 10.2.8.3. Aracılarla İlgili Etmenler  196 10.2.8.4. İşletmeyle İlgili Etmenler  196 10.3. Özet  196 10.4. Sorular  198 11. Bölüm DAĞITIM KANALLARINDA YER ALAN KURUMLAR FİZİKSEL DAĞITIM 11.1. Dağıtım Kanalında Yer Alan Kurumlar  199 11.1.1. Üretici  199 11.1.2. Toptancı  200 11.1.3. Perakendeci  204 11.2. Fiziksel Dağıtım  207 11.2.1. Fiziksel Dağıtım İşlevleri  207 11.2.2. Fiziksel Dağıtım Sisteminin Kurulması  208 11.3. Özet  209 11.4. Sorular  212 12. Bölüm TUTUNDURMA BİLEŞİMİ 12.1. Pazarlama Bileşimi Olarak Tutundurma  214 12.2. Tutundurma ve İletişim Sistemi  215 12.3. İletişim Sisteminin Aşamaları  216 12.3.1. Hedef Kitlenin Belirlenmesi  216 12.3.2. İletişim Araçlarının Belirlenmesi  216 12.3.3. Mesajın Oluşturulması  217 12.3.4. Medyanın Seçilmesi  218 12.3.5. Mesaj Kaynağının Belirlenmesi  218 12.3.6. Geri Bildirimin Alınması  218 12.4. Tutundurma Kararlarının Alınması  218 12.4.1. Tutundurma Bütçesinin Belirlenmesi  218 12.4.2. Tutundurma Bileşiminin Belirlenmesi  220 12.4.2.1. Tutundurma Bütçesi ve Tutundurma Maliyetleri  220 12.4.2.2. Pazarın Özellikleri  221 12.4.2.3. Ürünün Özellikleri  222 12.4.2.4. Ürünün Yaşam Sürecindeki Dönemi  222 12.4.3. Tutundurma Bileşimi Stratejileri  223 12.5. Tutundurma Bileşimi Araçları ve Politikaları  224 12.5.1. Reklam  224 12.5.1.1. Reklamın Amaçları  224 12.5.1.2. Reklam Çeşitleri  225 12.5.1.3. Reklam Etkinliklerinin Örgütlenmesi  227 12.5.1.4. Reklam Plânının Yapılması  229 12.5.1.5. Reklam Aracının Seçilmesi  230 12.5.1.6. Reklam Etkisinin Ölçülmesi  231 12.6. Kişisel Satış  232 12.6.1. Satışçıların Görevleri  233 12.6.2. Satış Görevlerini Yerine Getirmenin Aşamaları  234 12.6.3. Satışçıların Seçimi  235 12.6.4. Satışçıların Eğitimi  236 12.6.5. Satışçıların Denetlenmesi ve Değerlemesi  238 12.7. Satış Geliştirme  238 12.8. Halkla İlişkiler  239 12.9. Özet  240 12.10. Sorular  244 13. Bölüm ULUSLARARASI PAZARLAMA 13.1. Uluslararası Pazarlama Kavramı ve İşletmeler  248 13.1.1. Sadece İç Pazarda Etkinlik Gösteren İşletmeler  248 13.1.2. Dış Pazarlarda Geçici Olarak Etkinlik Gösteren İşletmeler  249 13.1.3. Sürekli Olarak Dış Pazarda Etkinlik Gösteren İşletmeler  249 13.1.4. Dünya Çapında Etkinlik Gösteren İşletmeler  249 13.2. Uluslararası Pazarlamayı Etkileyen etmenler  249 13.3. Uluslararası Pazarların Belirlenmesi  251 13.4. Uluslararası Pazarlara giriş Yöntemleri  251 13.4.1. İhracat  251 13.4.2. Ortaklaşa Girişimler  252 13.4.3. Doğrudan Yatırım  252 13.4.4. Çok Uluslu İşletmeler  253 13.5. Uluslararası Ürün Politikaları  253 13.5.1. Farklılaştırılmamış ve Farklılaştırılmış Ürün Politikası  255 13.5.2. Beş Farklı Ürün ve Reklam Politikası  256 13.6. Ulusal ve Uluslararası Ürün Bileşimi  257 13.7. Uluslararası Fiyatlama Yöntemleri ve Stratejileri  258 13.7.1. Uluslararası Fiyatlama Yöntemleri  258 13.7.2. Uluslararası Pazar Stratejileri  259 13.7.3. Uluslararası Fiyat Farklılaştırma Politikaları  260 13.8. Doğrudan ve Dolaylı İhracat  262 13.9. Uluslararası Pazarlamada Dağıtım Kanalları  262 13.10. Uluslararası Pazarlamada Fiziksel Dağıtım  263 13.10.1. Fiziksel Dağıtım Kuruluşları  263 13.10.2. Uluslararası Pazarlamada Teslim Şekilleri  264 13.11. Uluslararası Pazarlamada Tutundurma  265 13.11.1. Reklam  265 13.11.2. Kişisel Satış  266 13.11.3. Satış Geliştirme  267 13.11.4. Halkla İlişkiler  267 13.12. Özet  268 13.13. Sorular  271 Yararlanılan Kaynaklar  273  |