Kategoriler
Eser Adı Yazar Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takibi Üyelik İletişim
 
 
   
Ombudsman
İskandinav Modelleri ve Türkiye Uygulaması
Ocak 2016 / 1. Baskı / 232 Syf.
Fiyatı: 270.00 TL
İndirimli: 90.00 TL (%67)
 
Sepete Ekle
   

Günümüzde ombudsman kavramı İsveç ile özdeşleşmiştir. İsveç’te ortaya çıkışından sonra, önce İskandinavya’da, daha sonra da siyasal dönüşümlere paralel olarak pek çok ülkede uygulamaya geçirilen ombudsman, farklı modeller şeklinde yaygınlaşmıştır. İki temel model henüz İskandinavya dışına yayılmadan önce belirginlik kazanmıştır.

Ombudsman kurumu genellikle İsveç ile anılmakla birlikte, kamu kurumunu denetleyen Danimarka modeli, soruşturmacı olarak kamu görevlisini denetleyen İsveç modeline göre daha çok kabul görmüştür. Kitapta ele alınan temel konu ise, ülkemizde genelde dikkate alınmayan bu iki model ayrımıdır.

Kitap, ülkemizde Kamu Denetçiliği Kurumu oluşturulmadan önce Danimarka ve İsveç’te yürütülmüş bir araştırmanın sonuçlarını içermektedir. Ombudsman kurumunun anayurdundaki siyasal ve yönetsel çevresi içinde bir çözümlemesi sunulmaktadır. Araştırma sonuçları doğrultusunda ülkemizde Kamu Denetçiliği Kurumu ile ilgili değerlendirmelere de yer verilmiştir.

Konu Başlıkları
Genel Olarak Denetim Kavramı ve Ombudsman
Kamu Yönetiminde Denetim
Hak Arama Özgürlüğü
Ombudsman Kurumunun Tarihsel Gelişimi
Farklı Ülke Ombudsman Uygulamaları, Ombudsman Modelleri
Ombudsman Denetiminin Özellikleri, Etkinliği, İşlevleri
İskandinav Yönetim Yapıları ve Kamu Yönetiminin Denetimi
İskandinav Ombudsman Modelleri: İsveç ve Danimarka Ombudsman Kurumları Saha Araştırması
Gelişmekte Olan Ülkelerde Ombudsman Kurumları
Türkiye’de Ombudsman
2010 Anayasa Değişiklikleri ve Kamu Denetçiliği Kurumu
6328 Sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu
Barkod: 9789750235528
Yayın Tarihi: Ocak 2016
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 232
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler  
Önsöz  7
Tablolar ve Şekiller Listesi  13
Kısaltmalar Listesi  15
Giriş  17
Birinci Bölüm  
GENEL OLARAK DENETİM KAVRAMI VE OMBUDSMAN  
1.1. DENETİM VE KAMU YÖNETİMİNDE DENETİM  21
1.1.1. Denetim Kavramı  22
1.1.2. Kamu Yönetiminde Denetim  26
1.1.2.1. Kamu Yönetiminde Denetimin Niteliği  26
1.1.2.2. Klasik Anlamda Kamu Yönetiminin Denetimi  28
1.1.2.3. Kamu Yönetiminin Denetiminde Çağdaş Kavramlar  31
1.1.2.4. Bireylerin Hak Arama Özgürlüğü  34
1.2. OMBUDSMAN  35
1.2.1. Ombudsman Kavramı  36
1.2.2. Tarihsel Süreçte Ombudsman Kurumlarının Gelişimi ve Farklı Ülke Uygulamaları  41
1.2.2.1. Ombudsman Kurumlarının Tarihçesi  41
1.2.2.2. Ulusal ve Ulus – Üstü Düzeyde Farklı Ombudsman Uygulamaları  49
1.2.2.2.1. Danimarka Ombudsmanı: Klasik Ombudsman  50
1.2.2.2.2. Büyük Britanya Ombudsmanı: Parlamento Komiseri  50
1.2.2.2.3. Fransa Ombudsmanı: Medyatör  54
1.2.2.2.4. İspanya Ombudsmanı: Halkın Savunucusu  55
1.2.2.2.5. Avrupa Ombudsmanı  60
1.2.3. Ombudsman Denetiminin Özellikleri  61
1.2.4. Ombudsman Denetiminin Etkinliği  65
1.2.5. Denetim Sistemlerinde Ombudsman Kurumu ve İşlevleri  68
1.2.5.1. Denetim Sistemleri İçinde Ombudsman Kurumlarının Yeri  68
1.2.5.2. Ombudsmanın İşlevleri  74
1.2.5.3. İyi Yönetişim Aracı Olarak Ombudsman  77
1.2.6. Ombudsman Faaliyetleri  79
1.2.6.1. İncelemeler  80
1.2.6.2. Teftişler  82
1.2.6.3. Tavsiyeler  83
1.2.7. Ombudsman Çeşitleri  83
1.2.7.1. Ombudsman Sınıflandırması ve Modelleri  84
1.2.7.2. Kamu Yönetiminin Denetiminde Ombudsman Kurumları  93
İkinci Bölüm  
İSKANDİNAV OMBUDSMAN MODELLERİ: İSVEÇ VE DANİMARKA OMBUDSMAN KURUMLARI SAHA ARAŞTIRMASI  
2.1. İSKANDİNAV ÜLKELERİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ  102
2.2. İSVEÇ’TE KAMU YÖNETİMİNİN DENETİMİ VE OMBUDSMAN  105
2.2.1. İsveç Kamu Yönetim Yapısı  106
2.2.2. İsveç’te Kamu Yönetiminin Denetimi  109
2.2.3. İsveç’te Ombudsman Denetimi  115
2.3. DANİMARKA’DA KAMU YÖNETİMİNİN DENETİMİ VE OMBUDSMAN  120
2.3.1. Danimarka Kamu Yönetim Yapısı  121
2.3.2. Danimarka’da Kamu Yönetiminin Denetimi  122
2.3.3. Danimarka’da Ombudsman Denetimi  125
2.4. İKİ FARKLI MODEL OLARAK İSVEÇ VE DANİMARKA OMBUDSMAN KURUMLARI  132
2.5. İSVEÇ VE DANİMARKA OMBUDSMAN KURUMLARI SAHA ARAŞTIRMASI  135
2.5.1. İsveç ve Danimarka Ombudsman Kurumları Faaliyet Raporları İncelemesi  135
2.5.1.1. İsveç Ombudsman Kurumu 1999 – 2008 Dönemi Faaliyetleri  135
2.5.1.1.1. İsveç Ombudsman Kurumunca Dönem İçi Başlatılan İncelemeler  136
2.5.1.1.2. İsveç Ombudsman Kurumu Dönem İçi İncelemeleri ve Sonuçları  139
2.5.1.1.3. İsveç Ombudsman Kurumu Dönem İçi İnceleme Konuları  143
2.5.1.2. Danimarka Ombudsman Kurumu 1999 – 2008 Dönemi Faaliyetleri  147
2.5.1.2.1. Danimarka Ombudsman Kurumunca Dönem İçi Başlatılan İncelemeler  147
2.5.1.2.2. Danimarka Ombudsman Kurumu Dönem İçi İncelemeleri ve Sonuçları  150
2.5.1.2.3. Danimarka Ombudsman Kurumu Dönem İçi İnceleme Konuları  154
2.5.1.3. İsveç – Danimarka Ombudsman Kurumu Faaliyetleri Karşılaştırması  158
2.5.2. Örnek Olay İncelemeleri  161
2.5.3. İsveç ve Danimarka Ombudsman Kurumları Görüşme Bulguları  168
2.5.3.1. Kurumların Örgüt Yapıları ve Çalışanları  169
2.5.3.2. Kurumların Genel Uygulamaları ve Yasal Dayanakları  170
2.5.3.3. Ombudsman Kurumları ve Parlamento İlişkileri  172
2.5.3.4. Mahkemeler ve Ombudsman Kurumu İlişkisi  175
2.5.3.5. Toplumsal Kabul  175
2.5.3.6. Gelişmekte Olan Ülkeler ve Ombudsman Kurumları Üzerine Düşünceler  176
2.5.4. Genel Değerlendirme  177
Üçüncü Bölüm  
TÜRKİYE’DE OMBUDSMAN  
3.1. TÜRKİYE’DE OMBUDSMAN DÜŞÜNCESİ VE KURUMUN OLUŞTURULMASI SÜRECİ  181
3.1.1. Ülkemizde Ombudsman Düşüncesinin Gelişimi  182
3.1.2. Anayasal Düzenleme Öncesi Ombudsman Girişimi: 5548 Sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu  187
3.1.2.1. 5548 Sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu TBMM Süreci  187
3.1.2.2. 5548 Sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu’nun Anayasa Mahkemesince İptali  191
3.1.3. Anayasa Değişiklikleri ve 6328 Sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu  193
3.2. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU  195
3.2.1. Kurumun Yapısı ve Statüsü  195
3.2.2. Kurumun Yetki Alanı ve Sınırları  196
3.2.3. Başdenetçi ve Denetçilerin Nitelikleri, Seçimleri ve Görev Süreleri  196
3.2.4. Kuruma Başvuru ve Sonuçlandırılması  198
3.2.5. Kurumun Bilgi ve Belgelere Ulaşımı  199
3.2.6. Raporlar ve Kamuoyunun Bilgilendirilmesi  200
3.2.7. Kurum Görevlilerinin Bağımsızlığı ve Tarafsızlığı  200
3.2.8. Kurum Personeli  201
3.3. GENEL DEĞERLENDİRME  201
Sonuç  209
EK: İsveç ve Danimarka Ombudsman Kurumu Görüşmeleri Soru Formu  215
Kaynakça  217
Kavramlar Dizini  229
 


 
Kitap
 
 
Ana Sayfa | Hakkımızda | Gizlilik Sözleşmesi | Üye Sayfası | Yardım | İletişim
Akademik ve Mesleki Yayınlar

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024