Kategoriler
Eser Adı Yazar Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takibi Üyelik İletişim
 
 
   
Tüketicinin Korunması Hukuku
Ekim 2023 / 8. Baskı / 456 Syf.
Fiyatı: 370.00 TL
 
Sepete Ekle
   

Sözleşmelerin kuruluşunda, yürütülmesinde ve sona ermesinde tüketicinin karşılaştığı olumsuzlukların tüketici lehine giderilmesi kanun koyucunun görevi olmalıdır. Aynı zamanda "Devlet, tüketicileri koruyucu ve aydınlatıcı tedbirler alır, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini teşvik eder" diyen Anayasamızın 172. maddesi hükmü gereği bu, anayasal bir zorunluluk olarak da ortaya çıkar.

Bu bağlamda tüketicinin günlük yaşamı içinde sıkça karşılaştığı; genel işlem koşulları, taksitli satışlar, tüketici kredileri, konut finansman sözleşmeleri gibi pek çok sorun söz konusudur. Bu kitapta, tüketicinin korunması hukukuna özgü olarak ortaya çıkan temel kavram ve kurumlar anlatılmaktadır.

6502 Sayılı Kanuna, 7392 Sayılı Kanun değişikliklerine ve güncel yönetmeliklere göre yeniden hazırlanan kitap; lisans seviyesinde ders kitabı olarak, çeşitli kurumların sınavlarına hazırlık amacıyla ya da gündelik yaşamda karşılaşabilecek tüketici sorunlarına ilişkin bilgi ve çözüme ulaşabilmek için de elverişli bir kaynak olarak hazırlanmıştır.

Konu sonlarında yer alan klasik sorular ve kitap sonunda yer alan test soruları, okuyucunun okuduklarını sınamasına ve daha iyi kavrayabilmesine yardımcı olacaktır.

Konu Başlıkları
Tüketicinin Korunmasının Temelleri
Tüketicinin Korunması Hukukunun Temeli Olarak Tüketici ve Tüketici İşlemi Kavramları
Sözleşme Öncesi Aşamada Tüketicinin Korunması ve Sözleşme Özgürlüğü
Ayıplı İfa, Ürün Güvenliği ve Yiyecek Taklidi Ürünlerden Sorumluluk
KHK'da Özel Olarak Düzenlenen Tüketici Sözleşmeleri
Diğer Tüketici Sözleşmeleri
Tüketicinin Bilgilendirilmesi ve Menfaatlerinin Korunması
Tüketici Kurulları
Tüketici Uyuşmazlıklarının Çözümü
Dilekçe Örnekleri
Barkod: 9789750288760
Yayın Tarihi: Ekim 2023
Baskı Sayısı:  8
Ebat: 13x19
Sayfa Sayısı: 456
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Sekizinci Basıya Önsöz  7
Yedinci Basıya Önsöz  9
Altıncı Basıya Önsöz  11
Beşinci Basıya Önsöz  13
Dördüncü Basıya Önsöz  15
Önsöz  17
Kısaltmalar  33
Giriş  35
Birinci Bölüm
TÜKETİCİNİN KORUNMASININ TEMELLERİ
§1. TÜKETİCİNİN KORUNMASI KAVRAMININ ANA NİTELİKLERİ  37
I. Genel Olarak  37
II. Sözleşmenin Güçsüz Tarafı Olarak Tüketici  38
A. Ekonomik Olarak Güçsüz Sözleşme Tarafı  39
B. Zihinsel Etkinlik Açısından Güçsüz Sözleşme Tarafı  42
C. Psikolojik Açıdan Güçsüz Sözleşme Tarafı  44
III. Yasal Düzenlemeler Aracılığıyla Güçsüzün Korunması  46
IV. Piyasa Ekonomisi Açısından Tüketici  46
A. Tüketici Tarafından Yönlendirilen Klasik Piyasa Ekonomisi Modeli  46
1. Homo Economicus Olarak Tüketici  47
2. Serbest Rekabet Piyasasında Üreticinin Rolü  47
3. Serbest Rekabet Piyasasında Tam Rekabetin Gerçekleşmesi  48
4. Serbest Rekabet Piyasasının Diğer Koşullarının Gerçekleşmesi  48
B. Klasik Serbest Rekabet Piyasası Modelinin Amaca Ulaşamaması  48
C. Serbest Rekabet Düzeninde Model ve Gerçeklik Arasındaki Uyumsuzluğun Sonucu Olarak Tüketici Politikası  50
1. Serbest Rekabet Modeline Dayanan Tüketici Politikası  50
a. Tüketici Politikasının Araçları  50
aa. Yasa Koyucu Tarafından Koruma  51
bb. Rekabet Politikası  51
b. Tüketicinin Bilgilendirilmesi  51
c. Tüketicinin Eğitimi  52
2. Tüketici Politikasının Uygulayıcısı  52
V. Yasal Düzenlemeler Aracılığıyla Tüketicinin Korunması  52
VI. Tüketicinin Korunması Hukukunun Diğer Hukuk Dalları İle İlişkisi  53
VII. Tüketicinin Temel Haklarının Varlığının Kabul Edilmesi  55
A. Genel Olarak  55
B. Tüketicinin Temel Hakları  55
1. Genel Olarak  55
a. Temel Gereksinimlerin Karşılanması Hakkı  55
b. Sağlık ve Güvenliğinin Korunması Hakkı  55
c. Ekonomik Çıkarlarının Korunması Hakkı  56
d. Bilgilendirilme Hakkı  56
e. Eğitilme Hakkı  56
f. Zararlarının Tazmin Edilmesi Hakkı  57
g. Temsil Edilme Hakkı  57
h. Sağlıklı Bir Çevrede Yaşama Hakkı  58
2. TKHK ve Temel Tüketici Hakları  58
BİRİNCİ BÖLÜM SORULARI  60
İkinci Bölüm
TÜKETİCİNİN KORUNMASI HUKUKUNUN
TEMEL KAVRAMLARI OLARAK TÜKETİCİ VE
TÜKETİCİ İŞLEMİ
§2. TÜKETİCİ VE TÜKETİCİ İŞLEMİ KAVRAMLARININ AÇIKLANMASI  61
I. Genel Olarak  61
II. Mevzuatta Tüketici ve Tüketici Sözleşmeleri Kavramlarının Tanımlanması  63
III. Tüketici İşlemi ve Tüketici Sözleşmesi Kavramlarının Belirlenmesi  66
A. Genel Olarak  66
B. Öğretide ve Mahkeme Kararlarında Tüketici Sözleşmeleri Kavramının Tanımlanması  67
C. Tüketici Sözleşmelerinin Ayırıcı Özellikleri  70
1. Tüketici Sözleşmesinde Tüketiciye İvaz Karşılığı Bir Mal ya da Hizmet Sunulması Amaçlanmalıdır  70
2. Sözleşmenin Çeşidi ve Niteliği Belirleyici Değildir  71
3. Bir Mal veya Hizmetin Mesleki–Ticari Bir Amaç Dışında Kullanılması ya da Talep Edilmesi Gereklidir  72
İKİNCİ BÖLÜM SORULARI  76
Üçüncü Bölüm
SÖZLEŞME ÖNCESİ AŞAMADA TÜKETİCİNİN KORUNMASI VE SÖZLEŞME ÖZGÜRLÜĞÜ
§3. TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUNLA GETİRİLEN DÜZENLEMELER  77
§4. TÜKETİCİ İŞLEMLERİNDE UYGULANACAK TEMEL İLKELER  79
I. TEMEL İLKE: Tüketicinin Bilgilendirilmesi İlkesi  79
II. TEMEL İLKE: Sözleşme Koşullarının Tüketici Aleyhine Değiştirilme Yasağı  79
III. TEMEL İLKE: Tüketiciye Ek Külfet Getirme Yasağı  80
IV. TEMEL İLKE: İşlemlerin Yazılılığı ve İspat Yükünün Düzenleyene Ait Olması İlkesi  81
V. TEMEL İLKE: Sadece Nama Yazılı Kıymetli Evrakın Düzenlenebileceği İlkesi  82
VI. TEMEL İLKE: Tüketici Borçlarında Adi Kefalet, Tüketici Alacaklarında Müteselsil Kefalet İlkesi  83
VII. TEMEL İLKE: Tüketici Aleyhine Bileşik Faiz Yasağı  84
VIII. TEMEL İLKE: Katılım Bankalarını Kapsama İlkesi  85
§5. SÖZLEŞME ÖNCESİ AŞAMADA TÜKETİCİNİN KORUNMASINA YÖNELİK ÖNLEMLER  86
I. Genel Olarak  86
II. Sözleşme Özgürlüğü (Akit Serbestisi) İlkesi ve Bu İlkenin Tüketicinin Korunması Amacıyla Sınırlandırılması  90
III. Sergilenen Malın Satışından Kaçınılamayacağına İlişkin Düzenleme  92
IV. Ismarlanmamış Mal veya Hizmetlere İlişkin Düzenleme  94
V. Genel İşlem Koşulları ve Haksız Şartlar Alanında Tüketicinin Korunması  96
A. Genel İşlem Koşulları ve Haksız Şart  98
1. Genel İşlem Koşulları Kavramı  98
2. Genel İşlem Koşulları ile Sözleşme Özgürlüğü ve Sözleşme Adaleti İlkeleri Arasındaki İlişki  100
a. Genel İşlem Koşullarının Denetlenmesi  101
b. Genel İşlem Koşullarının Bireysel Sözleşmeye Dâhil Olması  103
c. Genel İşlem Koşullarının Yorumlanması  106
d. Sözleşme Koşullarının Tek Taraflı Değiştirilmesini Sağlayacak Koşulların Yasak Olması  107
e. Dürüstlük Kurallarına Aykırı Koşulların Geçersizliği  108
B. Haksız Şart Örnekleri  109
1. Genel Olarak  109
2. Yönetmelikte Belirtilen Haksız Şart Örnekleri  109
VI. Piramit Satış Sistemleri  112
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM SORULARI  113
Dördüncü Bölüm
AYIPLI İFA, ÜRÜN GÜVENLİĞİ VE YİYECEK TAKLİDİ ÜRÜNLERDEN SORUMLULUK
§6. AYIPLI İFAYA KARŞI TÜKETİCİNİN KORUNMASI  115
I. Ayıba Karşı Tekeffül (Nitelik Yönünden Kötü İfadan Sorumluluk)  116
A. Genel Olarak  116
B. Satım Sözleşmesinde Ayıba Karşı Tekeffül  116
1. Tanım  117
a. Genel Olarak  117
b. Satıcının Ayıba Karşı Tekeffül Borcuna İlişkin Olarak Öğretide Yapılan Tanımlar  118
2. Ayıp Türleri  120
a. Maddi Ayıp  120
b. Hukuki Ayıp  121
c. Ekonomik Ayıp  122
3. Satıcının Ayıba Karşı Tekeffül Borcunun Hukukî Niteliği  122
4. Satıcının Ayıba Karşı Tekeffül Borcunun Maddi ve Biçimsel Koşulları  124
a. İfa  124
b. Satılanın Ayıplı Olması  125
aa. “Zikir ve Vaat” Olunan Niteliklerde Ayıp Yönünden  125
bb. Bulunması Gerekli Niteliklerde Ayıp Yönünden  126
c. Biçimsel Koşullar  127
aa. Alıcının Malı Muayene (Yoklama) Külfeti  127
bb. Alıcının Ayıbı İhbar Külfeti  127
C. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun Ayıpla İlgili Düzenlemesi  128
1. Yeni Düzenlemede “Nitelik” Kavramının Somutlaştırılması  128
2. Satıcının Ayıptan Doğan Sorumluluğunun Sınırlandırılması  129
3. Ayıp Dolayısıyla Tüketiciye Tanınan Hakların Kullanılması  131
a. İspat Yükü  131
b. Tüketicinin Seçimlik Hakları  132
aa. Genel Olarak  132
i. Tüketicinin Malı Geri Vererek Ödediği Bedeli İsteme Hakkı (Sözleşmeden Dönme)  133
ii. Tüketicinin Ayıbın Neden Olduğu Değer Kaybının Bedelden İndirilmesini İsteme Hakkı (Bedelde İndirim)  134
iii. Tüketicinin Malı Geri Vererek Değiştirilmesini İsteme Hakkı (Malın Ayıpsız Misli ile Değiştirilmesi)  136
iv. Tüketicinin Ayıplı Malın Ücretsiz Olarak Onarılmasını İsteme Hakkı (Ücretsiz Onarım)  137
bb. Seçimlik Hakların Kullanılma Zamanı  139
c. Tazminat İsteme Hakkı  139
4. Ayıplı Olduğu Bilinen Mallardan Doğan Sorumluluğun Kapsamı  141
II. TKHK ile TBK’den Doğan Hakların Yarışması  142
A. Yanılma ve Aldatma Hükümleri  142
B. Kötü İfa (Borcu Gereği Gibi İfa Etmeme)  143
C. Miktar Eksiklikleri  144
III. Ayıplı Hizmet  144
A. Ayıplı Hizmet Tanımı  144
B. Ayıplı Hizmetten Sorumluluk  146
C. Ayıplı Hizmet Halinde Tüketicinin Sahibi Olduğu Seçimlik Haklar  146
D. Ayıplı Hizmetten Sorumlulukta Zamanaşımı  148
§7. YİYECEK TAKLİDİ ÜRÜNLERDE TÜKETİCİNİN KORUNMASI  148
§8. YAPIMCININ ÜRÜN GÜVENLİĞİNDEN DOĞAN SORUMLULUĞU  151
I. Genel Olarak  151
II. Yapımcının Sorumluluğuna İlişkin Uygulanması Gereken Hükümler  152
III. Yapımcı ve Yapımcı Gibi Sorumlu Tutulan Kişilerin Belirlenmesi  157
IV. Ürün ve Güvenli Ürün Kavramları  158
V. Ayıplı (Bozuk) Ürün Kavramı  159
A. Yapım Hataları  162
B. Fabrikasyon Hataları  162
C. Yönerge Hataları (Uyarma, Aydınlatma ve Kullanım Talimatlarında Eksiklik)  163
D. Ürünü İzleme ve Gözetleme Hataları  163
E. Gelişim Hataları  163
VI. Zarar  164
VII. İlliyet Bağı  166
VIII. Yapımcının Sorumluluğunun Ortadan Kalkması  166
IX. Yapımcının Diğer Zararlardan Sorumluluğu  168
X. Zamanaşımı  170
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM SORULARI  171
Beşinci Bölüm
TKHK’DE ÖZEL OLARAK DÜZENLENEN
TÜKETİCİ SÖZLEŞMELERİ
§9. TAKSİTLE SATIŞ SÖZLEŞMELERİ  173
I. Genel Olarak  173
II. Taksitle Satış Sözleşmesinin Tanımı ve İçeriği  174
A. Bedele İlişkin Unsur  176
B. Şekle İlişkin Unsur  177
III. Taksitle Satış Sözleşmesinin Hukuki Niteliği  178
IV. Taksitle Satış Sözleşmesinin Kurulması ve Hükümleri  179
A. Sözleşmenin Tarafları ve Tarafların Ehliyeti  179
B. Sözleşmenin Konusu  180
C. Sözleşmenin Şekli ve İçeriği  181
V. Taksitlerin Kambiyo Senetlerine Bağlanmış Olması Hususu  185
VI. Tüketicinin Taksitle Satış Sözleşmesinden Cayma Hakkı (Tüketicinin Geri Alma Hakkı)  187
VII. Muacceliyet Kaydı ve Tüketicinin Temerrüdü  190
A. Genel Olarak  190
B. Erken Ödeme  194
C. Diğer Hususlar  196
§10. TÜKETİCİ KREDİSİ SÖZLEŞMELERİ  196
I. Genel Olarak  196
II. Tüketici Kredisi Sözleşmelerinin Tanımı ve Konusu  197
III. Sözleşmenin Tarafları ve Şekli  197
IV. Kredi Verenin Tüketiciyi Sözleşme Öncesi Bilgilendirme Yükümlülüğü  198
V. Tüketicinin Cayma (Geri Alma) Hakkı  199
VI. Faiz Oranı  200
VII. Sözleşmede Değişiklik Yapılması ve Erken Ödeme  201
VIII. Tüketicinin Taksitleri Ödemede Temerrüde Düşmesi  202
IX. Tüketici Kredilerinde Sigorta Yaptırılması  204
X. Bağlı Krediler  205
XI. Tüketici Kredisi Sözleşmelerinde Güvence İle İlgili Diğer Düzenlemeler  209
§11. KREDİ KARTLARI  210
I. Genel Olarak  210
II. Kredi Kartı Sözleşmesinin Şekli ve Zorunlu İçeriği  210
III. Kredi Kartlarında Üyelik Aidatı  213
§12. KONUT FİNANSMANI SÖZLEŞMESİ  214
I. Genel Olarak  214
II. Tanım  215
III. Konut Finansman Sözleşmesi Olarak Kabul Edilen Sözleşmeler  216
A. Konut Edinmeye Yönelik Finansal Kiralama Sözleşmesi  216
B. Konut Edinmeye Yönelik Konut Kredisi Sözleşmesi  216
C. Genel Amaçlı İpotekli Krediler  217
D. Yeniden Yapılandırma  217
E. Konut Finansman Sözleşmelerinde Tüketicinin Korunması  218
1. Konut Finansmanı Sözleşmesinin Kurulması Aşamasında Tüketicinin Korunması  218
a. Sözleşme Öncesi Bilgi Formu  218
b. Sözleşmenin Şekli  218
2. Konut Finansmanı Sözleşmesi Kurulduktan Sonra Tüketicinin Korunması  218
a. Temerrüt  218
b. Faiz Oranı  220
c. Erken Ödeme  222
d. Sigorta Yaptırılması  223
3. Bağlı Kredilerde Tüketicinin Korunması  224
§13. ÖN ÖDEMELİ KONUT SATIŞ SÖZLEŞMELERİ  226
I. Genel Olarak  226
II. Şekil Şartı  228
A. Teminat  229
B. Cayma Hakkı  230
C. Konutun Teslimi  233
D. Sözleşmeden Dönme  233
E. Diğer Hususlar  235
BEŞİNCİ BÖLÜM SORULARI  237
Altıncı Bölüm
DİĞER TÜKETİCİ SÖZLEŞMELERİ
§14. İŞYERİ DIŞINDA KURULAN SÖZLEŞMELER  239
I. İşyeri Dışında Kurulan Sözleşmelerde (Kapı Önü İşlemlerinde) Tüketicinin Korunması  239
II. İş Yeri Dışında Kurulan Sözleşmelerle İlgili Düzenlemenin Uygulama Alanı  241
III. İş Yeri Dışında Kurulan Sözleşmenin Özellikleri  243
A. Tüketicinin Sözleşme Öncesi Bilgilendirilmesi Gereği  243
B. Satıcı ve Sağlayıcının Yetkili Olması  243
C. Sözleşmenin Şekli  244
D. Sözleşmenin Zorunlu İçeriği  245
E. Cayma (Geri Alma) Hakkı  247
§15. DOĞRUDAN SATIŞ SİSTEMİNDE TÜKETİCİNİN KORUNMASI  249
I. Genel Olarak  249
II. Doğrudan Satışa İlişkin Temel İlke ve Esaslar  249
§16. MESAFELİ SÖZLEŞMELER  250
I. Genel Olarak  250
II. Mesafeli Sözleşme Kavramı  251
A. Tüketiciyi Bilgilendirme Zorunluluğu  253
B. Ön Bilgilendirme Yöntemi  255
C. Ön Bilgilerin Teyidi  255
III. Mesafeli Satışların İfası  256
IV. Zarardan Sorumluluk  257
V. İlave Ödemeler  257
VI. Bilgilerin Saklanması ve İspat Yükümlülüğü  257
VII. Cayma Hakkı  258
VIII. Mal ve Hizmet Satışına İnternet Üzerinden Aracılık Edenlerin Sorumlulukları  260
§17. FİNANSAL HİZMETLERE İLİŞKİN MESAFELİ SÖZLEŞMELER  262
I. Finansal Hizmet ve Finansal Hizmetlere İlişkin Mesafeli Satış Kavramları  262
II. Tüketicinin Bilgilendirilmesi Zorunluluğu  263
III. Sözleşme Bilgilerinin Tüketiciye Sunulması Sorumluluğu  265
IV. Yazılı Belge Talebi ve Hizmet Alma Vasıtasının Değiştirilmesi İmkânı  266
V. Cayma Hakkı  266
VI. Sözleşmenin Uzaktan İletişim Vasıtasıyla Sonlandırılması İmkânı  268
§18. DEVRE TATİL VE UZUN SÜRELİ TATİL HİZMETİ SÖZLEŞMELERİ  269
I. Devre Tatil Sözleşmeleri Kavramı  269
II. Sözleşmeye Konu Olan Hakkın Niteliği  269
III. Uzun Süreli Tatil Hizmeti Sözleşmesi Kavramı  270
IV. Tüketicilere Ön Bilgilendirme Formu Verilmesini Gerektiren Haller  271
V. Sözleşme Tarihinin Tüketici Tarafından Atılmasının Sağlanması Sorumluluğu  273
VI. Cayma Hakkı  273
VII. Bağlı Kredi Olması Halinde Cayma Hakkının Etkisi  275
§19. PAKET TUR SÖZLEŞMELERİ  276
I. Sözleşmenin Tanımı ve İçeriği  276
II. Paket Tur Sözleşmesinin Esaslı Unsurlarında Değişiklik  278
III. Haklı Sebeple Sözleşmede Fiyat Değişikliği  280
III. İfasına Başlandıktan Sonra Ortaya Çıkan Sözleşmeye Aykırılıklar  281
IV. Sözleşmenin Devri ve Sözleşmenin Feshi  282
A. Sözleşmenin Devri  282
B. Sözleşmenin Feshi  283
§20. ABONELİK SÖZLEŞMELERİ  284
I. Genel Olarak  284
II. Abonelik Sözleşmelerinin Kurulması ve Uzatılması  285
III. Taahhütlü Abonelik  288
IV. Abonelik Sözleşmelerinin Feshi  290
§21. SÜRELİ YAYIN KURULUŞLARINCA DÜZENLENEN PROMOSYON UYGULAMALARI  291
ALTINCI BÖLÜM SORULARI  294
Yedinci Bölüm
TÜKETİCİNİN BİLGİLENDİRİLMESİ VE
MENFAATLERİNİN KORUNMASI
§22. FİYAT ETİKETİ  297
§23. TANITMA VE KULLANMA KILAVUZU  299
§24. GARANTİ BELGESİ  301
I. Ücretsiz Onarım İsteme Hakkı  304
II. Tüketicinin Sahip Olduğu Diğer Seçimlik Haklar  304
§25. İHTİYARİ GARANTİ  306
§26. SATIŞ SONRASI HİZMETLER  306
§27. YENİLENMİŞ ÜRÜNLER  311
§28 TÜKETİCİNİN BİLİNÇLENDİRİLMESİ  311
§28. TÜKETİCİ ÖDÜLLERİ  312
§29. TİCARİ REKLAM  312
I. Genel Olarak  312
A. Aldatıcı Reklam  315
B. Diğer Kanun Hükümleriyle Koruma  317
C. Karşılaştırmalı Reklam  318
II. Haksız Ticari Uygulamalar  321
YEDİNCİ BÖLÜM SORULARI  326
Sekizinci Bölüm
TÜKETİCİ KURULLARI
§30. TÜKETİCİ KONSEYİ  327
§31. REKLAM KONSEYİ  328
§32. REKLAM KURULU  331
SEKİZİNCİ BÖLÜM SORULARI  333
Dokuzuncu Bölüm
TÜKETİCİ UYUŞMAZLIKLARININ ÇÖZÜMÜ
§33. TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ  335
I. Kuruluşu ve Görev Alanı  335
II. Tüketici Hakem Heyetlerine Başvuru  337
III. Karar ve Karara İtiraz  342
A. Kararın Niteliği  342
B. Kararın Tebliği ve Yerine Getirilmesi  343
C. Karara İtiraz  343
IV. Tüketici Hakem Heyetlerinde Bilirkişilik  344
§34. TÜKETİCİ MAHKEMELERİ  346
I. Genel Olarak  346
II. Tüketici Uyuşmazlıklarında Dava Şartı Olarak Arabuluculuk  348
A. Genel Olarak  348
B. Dava Şartı Arabuluculuğun Tüketici İşlemleri İle Tüketiciye Yönelik Uygulamalarda Uygulanması  351
III. Tüketici Mahkemelerinin İşleyişi  353
§35. TEST, MUAYENE VE ANALİZLER  355
§36. ÜRETİMİN VEYA SATIŞIN DURDURULMASI VE MALIN TOPLATILMASI  355
§37. DENETİM  356
§38. TÜKETİCİ ÜRÜNÜ VE HİZMET DENETİMİ  357
§39. CEZA HÜKÜMLERİ  357
§40. CEZALARDA YETKİ VE İTİRAZ  361
DOKUZUNCU BÖLÜM SORULARI  363
Onuncu Bölüm
DİLEKÇE ÖRNEKLERİ
I. Tüketici Hakem Heyetine Başvuru Dilekçesi  367
II. Tüketici Mahkemesine Başvuru Formu  368
III. Tüketici Hakem Heyeti Kararına Karşı Tüketici Mahkemesine İtiraz Dilekçesi  370
IV. Kapıdan satış sözleşmesi için cayma bildirimi formu  372
V. Mesafeli Satış Sözleşmesi İçin Cayma Bildirimi Formu  373
VI. Devre Tatil Sözleşmesi İçin Cayma Bildirimi Formu  374
VII. Tüketici Mahkemesine Kararına Karşı Temyiz Başvurusu Dilekçesi  375
VIII. Klonlanmış Cep Telefonu İçin Tüketici Hakem Heyetine Başvuru Dilekçesi  377
IX. Şikâyette Taksit Ödeme Emrine Karşı Tüketici Mahkemesine Tedbir Talepli Başvuru Formu  378
EK–1: YARGITAY HUKUK GENEL KURULU KARARLARI  381
EK–2: YARGITAY DAİRE KARARLARI  395
EK–3: DANIŞTAY KARARI  415
TEST SORULARI  427
Kaynakça  441
Kavram Dizini  451
 


 
Kitap
 
 
Ana Sayfa | Hakkımızda | Gizlilik Sözleşmesi | Üye Sayfası | Yardım | İletişim
Akademik ve Mesleki Yayınlar

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024