Kategoriler
Eser Adı Yazar Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takibi Üyelik İletişim
 
 
   
İdare Hukuku Teorik Çalışma Kitabı
Ekim 2024 / 12. Baskı / 920 Syf.
Fiyatı: 750.00 TL
 
Sepete Ekle
   

İdare Hukuku Teorik Çalışma Kitabının amacı, idare hukukunun genel esaslarını oluşturan teorik (kuramsal) bilgilerin öğrenilmesine / hatırlanmasına yardımcı olmaktır.

Konularına göre "soru–cevap" ekseninde kurgulanan, kuramsal bilgilere yer verilen, ilgili güncel mevzuatla harmanlanan ve şematik bilgiler de içeren kitap; çok yönlü, özgün, zengin ve yazarların "İdare Hukuku Pratik Çalışma" kitabıyla da bütünleyici bir işleve sahiptir.

Konu Başlıkları
İdare Hukukuna Giriş–Temel İlkeler
T.C. İdare Teşkilâtı
İdari İşlemler
Kamu Personel Hukuku
Kamu Hizmeti
İdari Sözleşmeler
Kamu İhaleleri
Kamu Malları – Kamulaştırma
İdari Kolluk ve İdari Yaptırımlar
İdarenin Mâli Sorumluluğu
Barkod: 9789750295713
Yayın Tarihi: Ekim 2024
Baskı Sayısı:  12
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 920
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  5
Kısaltmalar  31
Bölüm I
İDARE HUKUKUNA GİRİŞ– TEMEL İLKELER
I. İDARE KAVRAMI  33
A. Genel Olarak İdare Kavramı  33
B. Organik Anlamda İdare  34
C. Fonksiyonel (işlevsel) Anlamda İdare  35
D. İdari Fonksiyon Kavramı ve İdarenin Başlıca Görevleri  40
II. İDARE HUKUKU  42
A. İdare Hukukunun Tanımı ve Türleri  42
B. İdare Hukuku–İdarenin Hukuku Ayırımı ve İdari Rejim  42
C. İdare Hukukunun Başlıca Ölçütleri  43
D. İdare Hukukunun Başlıca Özellikleri  46
1. Kodifiye (Tedvin) Edilmemiş, Dağınık Bir Hukuk Dalıdır  46
2. İçtihat Hukukudur  46
3. Nispeten Yeni Bir Hukuk Dalıdır  46
4. Statü Hukukudur  46
5. Taraflar Arasında Kamu Yararı ve Kamu Gücünden Kaynaklanan Eşitsizlik Vardır  47
6. İdari Uyuşmazlıklar Kural Olarak İdari Yargıda Çözümlenir  47
III. İDARE HUKUKUNA HÂKİM OLAN İLKELER  47
A. Genel Olarak  47
B. İdare Hukuku Yönüyle Hukuk Devleti İlkesinin Kısa Tarihi Gelişimi ve Başlıca Gerekleri  48
1. Kısa Tarihi Gelişim  48
2. Hukuk Devleti İlkesinin Başlıca Gerekleri  50
a. Temel Hak ve Özgürlüklerin Güvence Altına Alınmış Olması  50
b. Kanunların Anayasaya Uygunluğunun Yargısal Denetimi  51
c. Kanuni İdare (İdarenin Kanuniliği) İlkesi  51
d. Devlet Faaliyetlerinin Belirliliği İlkesi  54
e. Mahkemelerin Bağımsızlığı ve Hakimlik Teminatı İlkesi  56
f. İdarenin Mâli Sorumluluğu  58
C. İdare Hukuku Yönüyle Sosyal Devlet İlkesi  59
1. Herkese İnsan Haysiyetine Yakışır Asgari Bir Hayat Düzeni Sağlama  60
2. Sosyal Güvenliği Sağlama  60
3. Gelir ve Servet Dağılımındaki Adaletsizlikleri Giderme  60
D. İdare Hukuku Yönüyle Laiklik İlkesini Genel Olarak Açıklayınız  60
1. Batıda Laiklik  60
2. Türkiye'de Laiklik  60
3. Devletin Temel Niteliklerinden Biri Olarak Laikliğin Öğeleri  61
4. İdarede Laiklik  62
E. Yetki ve Usulde Paralellik İlkesi  63
F. İdarenin Sürekliliği (Devamlılığı) İlkesi  64
G. İdarenin Tarafsızlığı İlkesi  64
H. Diğer İlkeler  64
IV. İDARE HUKUKUNUN KAYNAKLARI  65
A. Anayasa  67
B. Kanun  67
C. Kanun Hükmünde Olan Kaynaklar  71
1. Eski Kaynaklar  71
a. Kanunu Muvakkatler (=geçici kanunlar)  71
b. Meclis Yorumları  71
2. Yeni Kaynaklar  71
a. Kanun Hükmünde Kararname  71
b. Uluslararası Andlaşma  76
3. Olağanüstü Hal Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi  80
D. Düzenleyici İdari İşlemler  82
1. İdarenin Düzenleme Yetkisi  82
2. Tüzük  83
3. Olağan Dönem Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi  85
4. Yönetmelik  94
5. Adsız Düzenleyici İşlemler  101
E. Yargısal İçtihatlar  101
F. İdari Teamül ve Tatbikat  102
G. Öğreti (Doktrin)  103
H. İdare Hukukunun Yazılı Olmayan Kaynağı Olarak Hukukun Genel İlkeleri İle Boşluk Doldurma ve Kıyas  103
I. İdarenin Halk ve Bireyler ile İlişkisi– İyi Yönetim Hakkı ve Yönetişim  106
Bölüm II
T.C. İDARE TEŞKİLÂTI
I. GENEL OLARAK  111
II. KAMU TÜZEL KİŞİLİĞİ  112
III. T.C. İDARİ YAPISI (Şema)  118
IV. İDARENİN BÜTÜNLÜĞÜ İLKESİ  119
A. İdarenin Bütünlüğünü Sağlayan Hukuki Araçlar (şema)  119
B. Hiyerarşi  119
C. İdari Vesayet  123
D. İdari Vesayet ile Hiyerarşi Yetkisi Arasındaki Farklar  127
E. Merkezden Yönetim  128
1. Merkezden Yönetimin Fayda ve Sakıncaları (şema)  129
a. Faydaları  129
aa. Güçlü Bir Devlet Yönetimi Sağlar  129
bb. Hizmetler Daha Az Harcama ile Rasyonel Biçimde Yürütülür  129
cc. Hizmetler Yeknesak Biçimde Yürütülür  129
b. Sakıncaları  130
aa. Bürokrasi ve Kırtasiyeciliğe Yol Açar  130
bb. Hizmetlerin Yerel İhtiyaçlara Göre Yürütülmesi Güçtür  131
cc. Demokratik İlkelere Pek Uygun Değildir  131
2. Yetki Genişliği İlkesi  131
3. Yetki Genişliğinin Yetki Devri ve İmza Devri ile Karşılaştırılması  132
F. Yerinden Yönetim İlkesi  134
1. Yerinden Yönetim İlkesinin Uygulanma Biçimleri  135
2. Yerinden Yönetimin Yararları ve Sakıncaları  137
a. Yararları  137
aa. Demokratik İlkelere Uygun Olması  137
bb. Kırtasiyecilik ve Bürokrasiyi Azaltması  137
cc. Hizmetlerin Yerel İhtiyaçlara Uygun Yürütülmesi  137
b. Sakıncaları  138
aa. Ülke Bütünlüğünün ve Birliğinin Bozulması Tehlikesi  138
bb. Partizanca Uygulamalara Yol Açabilme Tehlikesi  138
cc. Hizmetlerin Yeknesak Bir Biçimde Yürütülememesi  138
dd. Mâli Denetimde Güçlükler Yaratması Sorunu  139
G. Dış İdari Denetim  139
V. MERKEZDEN YÖNETİM  140
A. Başkent Örgütü  140
1. Cumhurbaşkanı  140
a. Cumhurbaşkanının Görev ve Yetkileri  142
b. Devlet Denetleme Kurulu  150
c. Milli Güvenlik Kurulu  151
d. Cumhurbaşkanlığı Politika Kurulları ve Ofisleri  153
2. Bakanlıklar  154
a. Bakanlıkların Kurulması, Kaldırılması, Türleri, Yapısı ve İşleyişi  154
b. Bakan Yardımcılığı  158
c. Bakanın Başlıca İdarî Yetkileri ve Sorumluluğu  160
d. Bakanlık Bağlı, İlgili ve İlişkili Kuruluşları  163
3. Merkezi İdareye Yardımcı Kurullar  167
a. Merkezi İdareye Yardımcı Kurulların Ortak Yanları  167
b. Danıştay  167
aa. Danıştay’ın İdari Fonksiyonu ve Örgüt Yapısı (şema)  167
bb. Danıştay'ın Danışma Kararları  169
cc. Danıştay'ın İnceleme Kararları  171
dd. Danıştay’ın Diğer İdari Kararları  171
c. Sayıştay  173
aa. Sayıştay’ın Türk İdare Teşkilatındaki Yeri ve Yapısı  173
bb. Sayıştay’ın Görevleri ve Yetkileri  176
aaa. Görevleri  176
bbb. Yetkileri  176
B. Taşra Örgütü  178
1. Merkezi İdarenin Taşra Örgütü Kavramı  178
2. Valiler ve İl Yönetimi  179
a. Valinin Atanması  179
b. Valinin Görev ve Yetkileri  180
c. Valinin Adli Kuruluşlar ile Olan İlişkileri  181
d. Valinin Kolluk Kuvvetleri ve Askeri Makamlar ile Olan İlişkileri  181
3. İl İdare Şube Başkanları ve İl İdare Kurulu  183
4. Kaymakam ve İlçe Yönetimi  184
5. Vali ve Kaymakamın Görev ve Yetkileri Yönünden Karşılaştırılması  186
C. T.C. İdari Teşkilâtındaki Bölgesel Örgütler  187
1. Taşradaki Bölge Kuruluşları  187
2. Bölge Valiliği  188
3. Olağanüstü Hal Bölge Valiliği  188
4. Güneydoğu Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Teşkilatı (GAP İdaresi)  188
VIII. YERİNDEN YÖNETİM KURULUŞLARI  189
A. Yerinden Yönetimin Fayda ve Sakıncaları (şema)  189
B. Subsidiarité (Hizmette Yerellik, İkincillik) İlkesinin Tanımı–Sınırları ve Dayanışma İlkesi Ne Demektir?  189
C. Mahalli İdareler  191
1. Belediyeler  192
a. Belediyelerin Kurulması  192
b. Belediye Sınırları  193
c. Mahalle  194
d. Belediyelerin Başlıca Görevleri  195
e. Belediyelerin Başlıca Yetkileri  198
f. Belediye İdaresinin Organları (şema)  201
2. Belediye Meclisi  201
a. Belediye Meclisinin Görev ve Yetkileri  201
b. Belediye Meclisi Üye Sayısının Belirlenmesi  202
c. Belediye Meclisi Toplantılarının Yeri, Zamanı ve Gündemin Belirlenmesi  203
d. Belediye Meclisinin Toplantı ve Karar Nisabı  204
e. Belediye Meclisi Kararlarının Kesinleşmesi  205
f. Meclisin Bilgi Edinme ve Denetim Yolları  207
aa. Soru  207
bb. Genel Görüşme  207
cc. Yetersizlik Kararı  208
dd. Gensoru  208
ee. Faaliyet Raporu  208
g. Belediye Başkanı ve Meclis Üyelerinin Görüşmelere Katılamayacağı Haller  208
h. Meclis Üyeliğinin Sona Ermesi Halleri  208
ı. Belediye Meclisinin Feshini Gerektiren Durumlar  209
i. Boşalan Meclisin Görevinin Yerine Getirilmesi  209
3. Belediye Encümeni  210
a. Belediye Encümeninin Oluşumu  210
b. Belediye Encümeninin Görev ve Yetkileri  210
c. Belediye Encümeninin Toplantı ve Karar Nisabı  211
4. Belediye Başkanı  211
a. Belediye Başkanının Seçimi ve Belediye Başkanlığı Görevi ile Bağdaşmayan İşler  211
b. Belediye Başkanının Görev ve Yetkileri  212
c. Belediye Başkanına Vekâlet  212
d. Belediye Başkanlığını Sona Erdiren Haller  212
e. Belediye Başkanlığının Boşalması Halinde Yapılacak İşlemler  214
f. Belediye Başkanı Görevlendirilmesi  215
g. Belediye Başkanının Görevden Uzaklaştırılması  215
h. Belediye Hizmetlerindeki Aksamanın Giderilmesi  216
ı. Zabıtanın Görev ve Yetkileri  217
i. Belediye Denetiminin Kapsamı ve Türleri  218
j. Belediye İdaresinin Gelirleri  218
k. Belediye İdaresinin Giderleri  219
l. Belediye Bütçesi  219
m. Belediyelerin Kentsel Dönüşüm ve Gelişim Alanlarındaki Görev ve Yetkileri  220
n. Belediyelerin Yurt Dışı İlişkileri  223
o. Belediye Tasarrufundaki Yerler Hakkında Bilgi Veriniz  224
ö. Belde Adı Değiştirme ile Ad Verme, Tanıtıcı Amblem ve Flama Kullanımı  224
p. Belediye Tüzel Kişiliğinin Sona Ermesi  224
5. Büyükşehir Belediyesi  225
a. Büyükşehir Belediyesi  225
b. Büyükşehir Belediyesinin Kurulması ve Sınırlarının Belirlenmesi ile On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Kurulmasına İlişkin Kanun (6360 s. Kanun) ve Getirdikleri  225
c. Büyükşehir Belediyesi Sınırlarında Uygulanmayan Kanunlar  229
d. Belediye Kanunu ile Büyükşehir Belediyesi Kanunu Arasındaki Hukuki İlişki  229
e. Büyükşehir Belediyesinin Görev ve Sorumlulukları  229
f. Büyükşehir Belediyesinin Şirket Kurması  232
g. Büyükşehir Belediyesinin Yetkileri ve İmtiyazları  232
h. Büyükşehir Belediyesinin Denetim Yetkisi  232
ı. İlçe Belediyelerinin Görev ve Yetkileri  234
i. Belediyelerarası Hizmet İlişkileri ve Koordinasyon  234
j. Büyükşehir Belediye Meclisinin Toplanma Zamanı  235
k. Büyükşehir Belediye Meclisi Kararlarının Kesinleşmesi  236
l. Büyükşehir Belediye Encümeni  237
m. Büyükşehir Belediye Başkanının Görev ve Yetkileri  238
n. Büyükşehir Belediye Başkanlığının Sona Ermesi  238
o. Büyükşehir Belediyesi Personelinin Atanması  238
ö. Büyükşehir Belediyesinin Gelirleri  239
p. Büyükşehir Belediyesinin Giderleri  239
r. Büyükşehir Belediye Bütçesinin Kabulü  240
6. İl Özel İdaresi  241
a. İl Özel İdaresini Tanımı, Kurulması ve Görev Alanının Belirlenmesi  241
b. İl Özel İdaresinin Genel Yapısı ve İdari Teşkilâtımızdaki Yeri  242
c. İl Özel İdaresinin Görev ve Sorumlulukları  243
d. İl Özel İdaresinin Yetkileri ve İmtiyazları  244
e. İl Özel İdaresinin Organları  245
aa. İl Genel Meclisi  246
aaa. İl Genel Meclisinin Görev ve Yetkileri  246
bbb. İl Genel Meclisinin Oluşumu, Meclis Başkanlık Divanı Seçimi ve Oluşumu  246
ccc. İl Genel Meclisinin Toplantı Zamanı, Gündemin Belirlenmesi, Toplantı ve Karar Nisabı  247
ddd. İl Genel Meclisinde Başkan ve Meclis Üyelerinin Görüşmelere Katılamayacağı Durumlar ile Meclisi Üyelerinin Yükümlülükleri ve Meclis Üyeliğinin Sona Ermesi  249
eee. İl Genel Meclisi Kararlarının Kesinleşmesi  249
fff. İl Genel Meclisinin Feshini Gerektiren Haller  250
ggg. İl Genel Meclisin Boşalması Durumunda Ona Ait Görevlerin Yerine Getirilmesi  250
bb. İl Encümeni  251
aaa. İl Encümeninin Oluşumunu, Görev ve Yetkileri  251
bbb. İl Encümeninin Gündemi, Toplantı Zamanı ve Karar Nisabı  251
cc. Vali  252
f. İl Özel İdaresi Organlarının Görevden Uzaklaştırılması  253
g. İl Özel İdaresi Teşkilâtı ve Personel İstihdamı  253
h. İl Özel İdareleri Üzerindeki Denetiminin Amacı, Kapsamı ve Türleri  254
ı. İl Özel İdaresince Yürütülmesi Gereken Hizmetlerde Aksama  254
i. İl Özel İdaresinin Gelir ve Giderleri  255
j. İl Özel İdaresi Bütçesi, Hazırlanması ve Kabulü  256
k. İl Özel İdaresince Uygulanacak İdari Yaptırımlar ve Yetkili Makam  256
7. Köy İdaresi  257
a. Köy İdaresinin Organları  257
b. Köy İdaresinin Kurulması ve Hukuki Rejiminin Genel Esasları  257
c. Köy İdaresinin İşleri–Görevleri  258
d. Köy Muhtarının Seçimi, Görevleri ve Organlık Sıfatının Kaybı  258
e. Köy Derneğinin Görevleri  260
f. İhtiyar Meclisinin Seçimi ve Görevleri  260
8. Mahalli İdare Birlikleri  261
D. Hizmet Yönünden Yerinden Yönetim Kuruluşları (Kamu Kurumları)  263
1. Hizmet Yönünden Yerinden Yönetim Kuruluşlarının Ortaya Çıkışı ve Genel Özellikleri  263
2. Kamu Kurumunu Kamu İdaresinden Ayıran Hususlar  264
3. Üniversiteler  265
a. Yükseköğretim, Üniversite, Fakülte, Bölüm ve Benzer Kavramlar  265
b. Yükseköğretim Kurulu’nun Hukuki Statüsü, Oluşumu ve Görevleri  266
c. Üniversitelerarası Kurul’un Yapısı ve Görevleri  268
d. Üniversite Organları  268
aa. Rektör  268
bb. Senato  271
cc. Üniversite Yönetim Kurulu  271
e. Fakülte Organları  272
aa. Dekan  272
bb. Fakülte Kurulu  272
cc. Fakülte Yönetim Kurulu  273
f. Vakıf Üniversiteleri  274
4. Kamu İktisadi Teşebbüsleri  277
a. Kamu İktisadi Teşebbüslerinin Hukuki Rejimini Genel Olarak Açıklayınız  277
b. İktisadi Devlet Teşekkülleri (İDT)  278
c. Kamu İktisadi Kuruluşları (KİK)  280
d. Müessese, Bağlı Ortaklık ve İştirak Kavramları  280
aa. Müessese  280
bb. Bağlı Ortaklık  281
cc. İştirak  281
e. KİT’lerin Organları  281
f. KİT Personeli  281
g. KİT’lerin Denetimi  284
h. Özelleştirme, Özelleştirme Yöntemleri ve Özelleştirme İdaresi Başkanlığı  285
5. Belediye İktisadi Teşebbüsleri  286
6. Cumhurbaşkanlığı Ofisleri  289
7. Kamu Kurumu Niteliğindeki Meslek Kuruluşları  290
E. Düzenleyici ve Denetleyici Kurumlar  292
1. Düzenleyici ve Denetleyici Kurumlar (Bağımsız İdari Otoriteler)  292
2. Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Başlıca Özellikleri  296
3. Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Sahip Olduğu Başlıca Yetkiler Nelerdir?  298
a. Araştırma ve Soruşturma Yapma Yetkisi  298
b. Düzenleme ve Kural Koyma Yetkisi  298
c. Görüş Bildirme ve Öneri Yetkisi  298
d. Bireysel Önlemler Alma Yetkisi  299
e. Uyarı ve Emir Verme Yetkisi  299
f. Yaptırım Uygulama Yetkisi  299
4. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK)  300
5. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTİK)  301
6. Sermaye Piyasası Kurulu (SPK)  302
7. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK)  303
8. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK)  305
9. Kamu İhale Kurumu (KİK)  306
10. Rekabet Kurumu (RK)  307
11. Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu (KGK)  307
12. Kişisel Verileri Koruma Kurumu (KVKK)  309
13. Nükleer Düzenleme Kurumu (NDK)  310
14. Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK)  312
Bölüm III
İDARİ İŞLEMLER
I. GENEL BİLGİLER  315
A. Tanımı ve Unsurları  315
B. İdari İşlemin Özellikleri  318
C. İdari İşlemler ile İdari Eylemler Arasındaki Başlıca Farklar  323
D. İdarenin İrade Açıklamaları (şema)  326
E. İdari İşlemin Unsurları (şema)  326
II. İDARİ İŞLEMLERİN UNSURLARI  326
A. İdari İşlemin Yetki Unsuru  326
1. Yetki Devri ile İmza Yetkisinin Tanınması Arasındaki Farklar  337
2. Yetki Kurallarına Aykırılığın Yaptırımları  338
a. Fonksiyon Gaspı  338
b. Yetki Gaspı  340
c. Yetki Tecavüzü  340
B. İdari İşlemin Şekil Unsuru  341
1. İdari Usûl  342
2. Belli Başlı Şekil Kuralları  342
3. Şekil Kurallarına Aykırılığın Yaptırımları  345
C. İdari İşlemin Sebep Unsurunu Açıklayınız  348
1. İdari İşlemlerde Sebep  348
2. İdarenin Takdir Yetkisi–Bağlı Yetki  349
a. Tanımı  349
b. Önemi ve Gerekliliği  351
c. Sınırları  351
d. İdari İşlemin Unsurları ve Takdir Yetkisi  352
3. İdari İşlemin Sebep Unsurunun Öğrenilmesinde Bilgi Edinme Hakkı ve Sınırları  353
a. Bilgi ve Belge Kavramı  353
b. Bilgi veya Belgelere Erişim Usulü  354
c. Kimler Bilgi Edinme Hakkına Sahiptir?  354
d. Sınırları  355
aa. Yargı Denetimi Dışında Kalan İşlemler  356
bb. Devlet Sırrına İlişkin Bilgi veya Belgeler  356
cc. Ülkenin Ekonomik Çıkarlarına İlişkin Bilgi veya Belgeler  356
dd. İstihbarata İlişkin Bilgi veya Belgeler  356
ee. İdarî Soruşturmaya İlişkin Bilgi veya Belgeler  356
ff. Adlî Soruşturma ve Kovuşturmaya İlişkin Bilgi veya Belgeler  356
gg. Özel Hayatın Gizliliği  357
hh. Haberleşmenin Gizliliği  357
ıı. Ticarî Sır  357
ii. Fikir ve Sanat Eserleri  357
jj. Kurum İçi Düzenlemeler  357
kk. Kurum İçi Görüş, Bilgi Notu ve Tavsiyeler  357
ll. Tavsiye ve Mütalaa Talepleri  358
e. Bilgi veya Belgeye Erişim Süreleri  358
f. İtiraz Usulü  358
4. Sınav Not Değerlendirmelerinin Hukuki Yönü Hakkında Bilgi Veriniz  359
5. Sebep Unsuruna Aykırılığın Yaptırımları  361
D. İdari İşlemin Konu Unsuru  363
E. İdari İşlemin Amaç Unsuru  364
F. İdari İşlemin Unsurlarının Denetimi  366
III. İDARİ İŞLEMLERİN MUHTELİF YÖNLERDEN SINIFLANDIRILMASI (Şema)  369
A. Düzenleyici İşlem  369
B. Düzenleyici İşlemler ile Genel Kararlar Arasındaki Farklar  371
C. Birel İşlem ve Türleri  372
D. Düzenleyici İşlem ile Birel İşlem Arasındaki Başlıca Farklar  373
E. İdari İşlemlerin İradenin Açıklanması Bakımından Sınıflandırılması  373
1. Tek Yanlı İşlemler  373
a. Basit İradeli İşlemler  373
b. Bileşik İradeli İşlemler  374
aa. Kolektif İşlemler  374
bb. Birleşme İşlemler  374
2. İki Yanlı İşlemler  375
3. Ayrılabilir İşlem  375
F. İptal Davasına Konu Olup Olmama Bakımından İdari İşlemler  378
1. İptal Davasına Konu Olmayan İdari İşlemler  378
a. Yok İşlemler  378
b. Adli Yargının Görev Alanına Alınmış İşlemler  379
c. Yargısal Dokunulmazlık Tanınan İşlemler  379
d. İcrai Olmayan İşlemler  380
2. İptal Davasına Konu Olan İşlemler (İcrai İşlemler)  383
G. Diğer Sınıflandırmalar  384
H. Otomatik İdari İşlemler  385
I. Kişisel Verilerin Korunması  385
İ. İdari İşlemlerin Yürürlüğe Girmesi Hakkında Bilgi Veriniz  387
J. İdari Kararlar Nasıl Uygulanır?  387
K. İdari Kararların Yargısal Kararlar ile Karşılaştırılması  388
L. İdari Kararlardaki Başlıca Sakatlıklar  389
1. Hata  389
2. İlgilinin Hilesi  390
M. Kazanılmış Hak  391
N. Müesses Durum  398
O. Haklı Beklenti  399
Ö. İdari İşlemleri Sona Erdiren Sebepler  401
1. İdari Kararı Alan Makamın İradesine Bağlı Olmayan Nedenler  401
a. Hukuki Nedenler  401
b. Fiili Nedenler  401
c. İdari Kararın Kendiliğinden Ortadan Kalkması  401
2. İdari Kararı Alan Makamın İradesine Bağlı Nedenler  401
a. Geri Alma  401
b. Değiştirme  404
c. Kaldırma  404
d. Düzeltme  405
P. İdari İtiraz ve Hukuki Sonuçları  405
Bölüm IV
KAMU PERSONEL HUKUKU
I. KAMU PERSONEL TÜRLERİNDEN BAZILARI (Şema)  407
II. KAMU PERSONEL TÜRLERİ VE MEMUR KAVRAMI İLE KARŞILAŞTIRILMASI  407
A. Sözleşmeli Personel  407
B. Mükellefler  409
C. Fahri Ajanlar  410
D. “Diğer Kamu Görevlileri” Kavramı  411
III. MEMUR KAVRAMININ UNSURLARI  414
A. Genel İdare Esaslarına Tâbi Kamu Hizmeti Kriteri  414
B. Kamu Hizmetinin Gerektirdiği Asli ve Sürekli Görevleri Yürütme Kriteri  415
C. İstihdam Edilen Yer Kriteri  416
D. Atama Kriteri  416
E. Kadro Kriteri  416
F. Aylık Tahsisi Kriteri  417
G. Hiyerarşi Kriteri  418
IV. DEVLET MEMURİYETİNE GİRİŞTE ARANAN GENEL VE ÖZEL ŞARTLAR NELERDİR?  419
A. Genel Koşullar  419
1. Vatandaşlık  420
2. Mahkûmiyet (Olumsuz Koşul)  421
3. Yaş  427
4. Askerlik  429
5. Öğrenim Koşulu  429
6. Sağlık  430
7. Kamu Haklarından Mahrum Bulunmamak  431
B. Özel Koşullar  431
V. MEMURLUK MESLEĞİNİN TEMEL İLKELERİ  433
A. Sınıflandırma İlkesi Nedir? Açıklayınız  433
1. Kadro Sınıflandırması  435
2. Rütbe Sınıflandırması  435
3. DMK’da Öngörülen Hizmet Sınıfları (DMK. md. 36) (şema)  436
a. Genel İdare Hizmetleri Sınıfı  436
b. Teknik Hizmetler Sınıfı  436
c. Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfı  437
d. Eğitim ve Öğretim Hizmetleri Sınıfı  437
e. Avukatlık Hizmetleri Sınıfı  437
f. Din Hizmetleri Sınıfı  437
g. Emniyet Hizmetleri Sınıfı  437
h. Jandarma Hizmetleri Sınıfı  437
ı. Sahil Güvenlik Hizmetleri Sınıfı  437
i. Yardımcı Hizmetler Sınıfı  437
j. Mülki İdare Amirliği Hizmetleri Sınıfı  438
k. Milli İstihbarat Hizmetleri Sınıfı  438
4. Sınıflandırmanın Yarar ve Sakıncaları  438
B. Liyakat Nedir? Liyakat Sisteminin Temel İlkelerini Açıklayınız  439
C. Kayırma ve Liyakat Sistemi Arasındaki Farkları Belirtiniz  440
D. Kariyer İlkesi Hakkında Bilgi Veriniz  441
VI. MEMURİYETE GİRİŞTE HÂKİM OLAN TEMEL İLKELER NELERDİR?  442
A. Serbestlik İlkesi  442
B. Eşitlik İlkesi  442
C. Görevin Gerektirdiği Niteliklerden Başka Nitelik Aranmaması İlkesi  443
VII. MEMURLUĞA ALINMA USULÜ OLARAK SINAV YÖNTEMİ HAKKINDA BİLGİ VERİNİZ  443
VIII. ATAMALARDA GÖREV YERİNE HAREKET VE İŞE BAŞLAMA SÜRESİ, İŞE BAŞLAMAMA HALİNDE YAPILACAK İŞLEMLER  445
IX. ADAY MEMURİYET  446
A. Adaylığa Kabul ve Aday Memurların Yetiştirilmesi  447
B. Aday Memuriyetin Sona Erme Sebepleri  448
C. Asli Memuriyete Atama Hakkında Bilgi Veriniz  451
X. İSTİSNAİ MEMURLUK HAKKINDA BİLGİ VERİNİZ  452
XI. DEVLET MEMURLARININ ÖDEV VE YÜKÜMLÜLÜKLERİNİ AÇIKLAYINIZ  455
A. Anayasaya ve Devlete Bağlılık  455
B. Tarafsızlık  456
C. Emirlere Uyma ve Hukuka Aykırı Emir  456
D. İşbaşında Bulunma ve Çalışma Saatlerine Riayet  456
E. Mal Bildiriminde Bulunma  457
F. Uyumlu Giyinme  458
G. Resmi Belge, Araç ve Gereçleri İade  458
H. Davranış ve İşbirliği  458
I. Basına Bilgi veya Demeç Verme Yasağı  459
XII. DEVLET MEMURLARININ HAKLARI  459
A. İzin Hakkı  460
1. Yıllık İzin ve Kullanılmasını Açıklayınız  460
2. Mazeret İzni Nedir? Hangi Hallerde Verilir?  461
3. Hastalık ve Refakat İzni Nedir? Süresi Ne Kadardır?  463
4. Aylıksız İzin Nedir? Hangi Hallerde Verilir?  465
B. Güvenlik, Uygulamayı İsteme ve Hizmet Hakkı (DMK md. 18)  466
C. İlerleme ve Yükselme Hakkı (DMK md. 64, 68)  466
D. Müracaat, Şikâyet ve Dava Açma Hakkı (DMK md. 21)  466
E. Sendika Kurma Hakkı (DMK md. 22)  468
1. Amacı ve Fikri Dayanakları  468
2. Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu ile Getirilen Başlıca Önemli Yenilikler  469
F. Koğuşturma ve Yargılamada Özel Kurallara Tâbi Olma Hakkı  470
G. İftiralara Kaşı Korunma Hakkı (DMK md. 25)  471
H. Mâli ve Sosyal Haklar (DMK md. 19, 146 vd.)  472
1. Aylık Hakkı  472
a. Tek Ücret  473
b. Ücretlerde Açıklık İlkesi  474
c. Ücretlerde Denklik İlkesi  474
d. Gösterge Tablosu  475
e. Değişen Katsayı  475
f. Ek Gösterge, Taban Aylığı, Kıdem Aylığı  476
2. Yan Ödemeler, Zam ve Tazminatlar  476
3. Yolluk Hakkı  477
4. Sosyal Haklar ve Yardımlar  478
5. İstifa Hakkı  481
XIII. MEMURLAR İÇİN KONAN YASAKLAR NELERDİR? AÇIKLAYINIZ  481
A. Başka Görev Alma Yasağı  481
B. Siyasi Partilere Girme Yasağı  482
C. Gizli Bilgileri Açıklama Yasağı  482
D. Dernek Kurma ve Derneklere Üye Olma Yasağı  482
E. Ayrıldığı Kuruma Karşı Görev Alma Yasağı  483
F. Toplu Eylem ve Hareketlerde Bulunma Yasağı  483
G. Ticaret ve Diğer Kazanç Getirici Faaliyetlerde Bulunma Yasağı  484
1. Ticaret Yapma Yasağı  484
2. Memurun Ticari Şirketlere Ortaklığı  485
H. Grev Yasağı (md. 27)  487
I. Denetimindeki Teşebbüsten Menfaat Sağlama Yasağı  487
İ. Memurun Özel Hayatıyla İlgili Diğer Mâli Sınırlamalar ve Hediyelerin Durumu  488
XIV. KAMU GÖREVLİLERİ ETİK KURULU  489
A. Kamu Görevlileri Etik Kurulunun Yapısı  489
B. Kamu Görevlileri Etik Kurulu Tarafından Gerçekleştirilen Denetim  490
XV. MEMUR HUKUKUNDA ALT DERECELERE VE İDARİ GÖREVLERE ATAMA HAKKINDA BİLGİ VERİNİZ  491
XVI. MEMURLARIN KARŞILIKLI OLARAK YER DEĞİŞTİRME (BECAYİŞ), KURUMLARARASI ATAMA, MEMURLUKTAN ÇEKİLENLERİN YENİDEN ATANMASI VE EMEKLİLERİN YENİDEN HİZMETE ALINMASI İÇİN YAPILAN ATAMA KONUSUNDA BİLGİ VERİNİZ  493
A. Becayiş  493
B. Kurumlararası Atama  494
C. Kurum İçi Naklen Atama  495
D. Memurluktan Çekilenlerin Yeniden Atanmaları  495
XVII. YER DEĞİŞTİRME (NAKİL) KAVRAMININ BENZER MÜESSESELERLE KARŞILAŞTIRILMASI  496
XVIII. YER DEĞİŞTİRME SURETİYLE ATAMADA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN BAŞLICA HUSUSLAR NELERDİR?  499
A. Hizmetin Gereği Olarak Yapılabilecek Yer Değiştirmeler  499
B. Memurun İsteği Üzerine Yapılabilecek Yer Değiştirmeler  500
1. Sağlık Mazeretine Bağlı Yer Değişikliği  501
2. Aile Birliği Mazeretine Bağlı Yer Değişikliği  502
3. Can Güvenliği Mazeretine Bağlı Yer Değişikliği  505
4. Engellilik Durumuna Bağlı Yer Değişikliği  505
5. Nakilde Çocukların Öğrenim Durumu  506
XIX. MEMURLARIN İLERLEMESİ  507
A. Kademe ve Kademe İlerlemesini Açıklayınız  507
B. Derece Yükselmesinin Usul ve Şartları Nelerdir?  509
XX. MEMUR BİLGİ SİSTEMİ, ÖZLÜK DOSYASI HAKKINDA BİLGİ VERİNİZ  510
XXI. BAŞARI, ÜSTÜN BAŞARI DEĞERLENDİRMESİ VE ÖDÜL HAKKINDA BİLGİ VERİNİZ  510
XXII. “KAMU PERSONELİ BİLGİ SİSTEMİ” HAKKINDA BİLGİ VERİNİZ  512
XXIII. KURUMLARARASI GEÇİCİ SÜRELİ GÖREVLENDİRMENİN KOŞULLARINI AÇIKLAYINIZ  512
XXIV. MECBURİ HİZMET YÜKÜMLÜLÜĞÜNÜ AÇIKLAYINIZ  513
XXV. DEVLET MEMURİYETİ VE DİSİPLİN REJİMİ  514
A. Disiplin Nedir?  514
B. Disiplin Hukukuna Hâkim Olan Başlıca İlkeler Hangileridir?  515
C. Devlet Memurları Kanunundaki Disiplin Suç ve Cezaları  524
1. Uyarma  524
2. Kınama  525
3. Aylıktan Kesme  525
4. Kademe İlerlemesinin Durdurulması  526
5. Devlet Memurluğundan Çıkarma  526
D. Disiplin Suçlarında Kıyas Mümkün müdür? Açıklayınız  527
E. Soruşturmaya Başlanması ve Soruşturma Emri Hakkında Bilgi Veriniz  529
1. Soruşturmaya Başlanması  529
2. Soruşturma Emri  531
F. Disiplin Cezası Vermeye Yetkili Amir ve Kurullar Hangileridir?  533
G. Disiplin Cezalarının Uygulanması  534
H. Disiplin Soruşturmalarında Zamanaşımı Hakkında Bilgi Veriniz  535
I. Disiplin Cezalarına İtiraz Nasıldır?  536
İ. Ceza Kovuşturması ile Disiplin Soruşturmasının Bir Arada Yürütülmesi Hakkında Bilgi Veriniz  538
XXVI. 4483 S. MEMURLAR VE DİĞER KAMU GÖREVLİLERİNİN YARGILANMASI HAKKINDA KANUN KAPSAMINDA KOVUŞTURMANIN YÜRÜYÜŞÜ  540
A. İzin Safhası  541
1. Olayın Yetkili Mercie İletilmesi  541
2. İzin Vermeye Yetkili Merciler  541
3. İşleme Konulmayacak İhbar ve Şikâyetler  542
B. Ön İnceleme Safhası  543
1. Ön İnceleme Yapmaya Yetkili Makam  543
2. Ön İnceleme Yapanların Yetkisi ve Rapor  543
3. Süre  544
4. Soruşturma İzninin Kapsamı  544
5. Soruşturma İzninin Gönderileceği Merci  545
C. 4483 Sayılı Kanun Kapsamında İtiraz Usûlü  545
XXVII. MEMURLUK STATÜSÜNDE KISINTI YAPAN HALLER  549
A. Kadro Açığı  549
B. Görevden Uzaklaştırma  551
1. Görevden Uzaklaştırma Tedbirinin Uygulanacağı Haller  552
a. Disiplin Soruşturması Nedeniyle  552
b. Ceza Kovuşturması Nedeniyle  553
2. Görevden Uzaklaştırmada Yetkili Makamlar  553
a. DMK’daki Durum  553
aa. Atamaya Yetkili Amirler  553
bb. Bakanlık ve Genel Müdürlük Müfettişleri  554
cc. Valiler  554
dd. Kaymakamlar  554
b. Özel Düzenlemelerdeki Durum  554
3. Görevden Uzaklaştırılan Memurun Hak ve Yükümlülükleri  555
4. Memurun Göreve Başlatılmasının Zorunlu Olduğu Hallerde Açıkta Geçen Sürelerin Değerlendirilmesi Nasıldır? Açıklayınız  555
5. Görevden Uzaklaştırma Tedbirinin Kaldırılması  556
a. Göreve Başlatmanın Zorunlu Olduğu Haller Hangileridir?  556
b. Görevden Uzaklaştırmanın Süresi ve İtiraz  557
6. Görevden Uzaklaştırma Tedbirinde Amirin Sorumluluğu  558
XXVIII. MEMURİYETİN SONA ERMESİ  559
A. Memuriyetin Doğal Olarak Sona Ermesi  562
B. Çekilme (İstifa) Nedir? Hukuki Sonuçlarını Açıklayınız  562
C. Çekilmiş Sayılma (Müstafi Addedilme) Nedir?  564
D. Memurluktan Çıkarılma (İhraç) Nedir? Hukuki Sonuçları Nelerdir?  567
E. Koşullarda Eksiklik Nedir? Hukuki Sonuçları Nelerdir?  567
F. Bağdaşmazlık Nedir? Hukuki Sonuçları Nelerdir?  568
G. Memurların Emekliliği  569
Bölüm V
KAMU HİZMETİ
I. KAMU HİZMETİ KAVRAMI VE UNSURLARI  571
II. KAMU HİZMETLERİNİN KURULMASI, DEĞİŞTİRİLMESİ, KALDIRILMASI  572
III. KAMU HİZMETLERİNİN YÜRÜTÜLMESİNE HÂKİM BAŞLICA İLKELER  574
A. Süreklilik ve Düzenlilik  574
B. Değişkenlik–Uyarlanma  575
C. Nesnellik ve Eşitlik  576
D. Kamu Hizmetinin Meccaniliği (Bedelsizliği)  577
E. Yeni Kamu Hizmeti İlkeleri  578
IV. KAMU HİZMETİNİN TÜRLERİ  579
A. Tekelli–Tekelsiz Kamu Hizmetleri  579
B. Yürütüldükleri Alana Göre Kamu Hizmetleri  579
C. Yararlanma Biçimlerine Göre Kamu Hizmetleri  580
D. Konularına Göre Kamu Hizmetleri  580
1. İdari Kamu Hizmetleri  580
2. İktisadi Kamu Hizmetleri  580
3. Sosyal Kamu Hizmetleri  580
4. Bilimsel–Kültürel ve Teknik Kamu Hizmetleri  580
V. VİRTÜEL (OLASI) KAMU HİZMETİ KAVRAMI  581
VI. AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKU KAMU HİZMETLERİ REJİMİ VE TÜRK HUKUKU ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: EVRENSEL HİZMET KAVRAMI  581
VII. KAMU HİZMETLERİNİN YÜRÜTÜLME BİÇİMLERİ  586
A. Kamu Hizmetlerinin Kamu Tüzel Kişileri Tarafından Yürütülmesi  586
1. Emanet Usulü  586
2. Kamu Kurumu Usulü  587
B. Kamu Hizmetlerinin Özel Kişiler Tarafından Yürütülmesi  587
1. Kamuya Yararlı Faaliyette Bulunan Özel Kişiler  587
2. Müşterek Emanet Usulü  588
3. İltizam Usulü  588
4. Ruhsat Usulü  589
5. İmtiyaz Usulü  590
6. Yap–İşlet–Devret Usulü  590
7. Yap–İşlet Usulü  595
8. Kamu–Özel Ortaklığı Usulü  596
VIII. KAMU HİZMETİ ETKİNLİĞİ OLARAK KAMUYA YARARLI FAALİYETLERİ ÖZENDİRME VE DESTEKLEME  596
IX. ÖZEL KİŞİLER TARAFINDAN YÜRÜTÜLMESİ MÜMKÜN OLMAYAN KAMU HİZMETLERİ  597
X. KÜLTÜREL KAMU HİZMETİ OLARAK “KORUNMASI GEREKLİ TAŞINMAZ KÜLTÜR VE TABİAT VARLIKLARI”  597
A. Sit Kavramı ve Türleri  597
1. Doğal Sit  598
2. Kentsel Sit ve Sınırlarının Belirlenmesi  602
3. Tarihi Sit  604
4. Arkeolojik Sit  604
5. Diğer Sit Türleri  605
B. “Korunması Gerekli Kültür ve Tabiat Varlıkları” Kavramı  605
C. “Somut Olmayan Kültürel Miras” Kavramı  610
Bölüm VI
İDARENİN SÖZLEŞMELERİ
I. İDARİ SÖZLEŞMENİN TANIMI VE ÖLÇÜTLERİ  614
II. İDARENİN ÖZEL HUKUK SÖZLEŞMELERİ  616
A. Elektrik Üretimi, İletimi ve Dağıtımı  619
B. Otoyollar  620
C. Yap–İşlet–Devret Sözleşmeleri  620
D. Yap–İşlet Sözleşmesi  623
III. İDARİ SÖZLEŞME TÜRLERİNDEN BAZI ÖRNEKLER VE AÇIKLAMALAR  624
A. Kamu Hizmeti İmtiyaz Sözleşmesi  624
1. İmtiyaz Sözleşmesinin Ayırıcı Unsurları  624
a. Yetki Unsuru  626
b. Şekil Unsuru ve Hukuki Niteliği  627
c. Konu Unsuru  628
d. Ücretlendirme Unsuru  628
e. İmtiyazcının Kendi Kâr ve Zararına İşletme Unsuru  628
2. İmtiyazcı Sıfatına Sahip Olabilecekler  629
3. İmtiyaz Sözleşmelerinde Tarafların Hak ve Yükümlülükleri  629
a. İmtiyazcının Hak ve Yükümlülükleri  630
aa. İmtiyazcının Hakları  630
bb. İmtiyazcının Yükümlülükleri  631
b. İmtiyaz Veren İdarenin Yetkileri  631
aa. Denetim ve Yaptırım Uygulama Yetkisi  631
bb. Tek Yanlı Değişiklik Yapma Yetkisi  632
cc. Rachat ya da İmtiyazın Satın Alınması  632
4. İmtiyaz Sözleşmelerinin Sona Ermesi  632
a. İmtiyaz Sözleşmesinin Sona Erme Nedenleri  632
aa. Sürenin Dolması  632
bb. İmtiyazın Düşürülmesi  632
cc. Kamu Yararına Fesih  633
dd. Akdi Geri Satın Alma Yolu (Rachat)  633
ee. Karşılıklı Anlaşmayla Fesih  633
b. İmtiyaz Sözleşmelerinden Kaynaklanan Uyuşmazlıkların Yargısal Denetimi  633
c. İmtiyaz Sonunda Malların Paylaşımı  635
B. Mali İltizam Sözleşmeleri  636
C. Kamu İstikraz Sözleşmesi  636
D. Müşterek Emanet  636
E. Yeraltı ve Yerüstü Servetlerine İlişkin İşletme Sözleşmeleri  636
F. Orman İşletme Sözleşmeleri  637
G. İdari Hizmet Sözleşmeleri  637
IV. İDARİ SÖZLEŞMELERDE TARAFLARIN HAK VE BORÇLARI  639
A. Özel Kişinin Hak ve Borçları  639
1. Özel Kişinin Hakları  639
a. Genel Olarak  639
aa. Ücret Hakkı  639
bb. Tazminat Hakkı  639
b. İdari Sözleşmelerde Malî Dengenin Korunması  640
aa. Fait du Prince (Bey’in Eylemi/Egemen Olgusu/Kamu Gücünün İşlem ve Davranışı) Kuramı  640
bb. Öngörülemezlik (Imprevision) Kuramı  641
cc. Öngörülemezlik (Imprevizyon) Kuramının Uygulanabilmesinin Şartları  641
dd. “Fait du prince” ve Öngörülmezlik Kuramları Arasındaki Farklar ve Benzerlikler  642
2. Özel Kişinin Borçları (Yükümlülükleri)  642
B. İdarenin Yetki ve Yükümlülükleri  643
V. İDARİ SÖZLEŞMELERİN SONA ERMESİ  644
A. Süresinden Önce Sona Erme  645
1. Tarafların Anlaşması İle Fesih  645
2. İdare Tarafından Sözleşmenin Feshi  645
3. Sözleşmenin Mahkeme Tarafından Feshi  645
B. Olağan Sona Erme  645
VI. İDARİ SÖZLEŞMELER İLE İDARENİN ÖZEL HUKUK SÖZLEŞMELERİ ARASINDAKİ FARKLAR  646
VII. İDARİ SÖZLEŞMELERDEN KAYNAKLI UYUŞMAZLIKLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI  646
A. Sözleşmeden Ayrılabilir İşlemlerden Kaynaklanan Uyuşmazlıklar  646
B. Sözleşmeden Kaynaklanan Uyuşmazlıklar  648
1. İdari Sözleşmelerden Kaynaklanan Uyuşmazlıklarda Dava Türleri  648
2. Alternatif Bir Çözüm Yolu Olarak Tahkim  650
3. Alternatif Bir Çözüm Yolu Olarak Arabuluculuk ve İdari Uyuşmazlıklarda Uygulanması  651
Bölüm VII
KAMU İHALELERİ
I. KAMU İHALE SİSTEMİNİN GENEL ESASLARI NELERDİR?  655
II. KAMU İHALE KANUNU UYGULAMASIYLA İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR  657
III. İHALE AŞAMALARI (Şema)  659
IV. KAMU İHALELERİNE HÂKİM TEMEL İLKELER  659
V. 4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNUNA GÖRE İHALE USÛLLERİ VE İHALE SÜRECİ AKIŞ ŞEMASI  665
A. İhale Usûlleri  665
1. Açık İhale Usulü  665
2. Belli İstekliler Arasında İhale Usulü  665
3. Pazarlık Usulü  666
B. İhale Süreci Akış Seması  669
VI. İHALE KOMİSYONUNUN YAPISI VE GÖREVLERİ  675
VII. “EŞİK DEĞER” VE “YAKLAŞIK MALİYET” KAVRAMLARINI AÇIKLAYINIZ  676
VIII. İHALELERDE ÖDENEK KONUSUNDA BİLGİ VERİNİZ  677
IX. İHALEYE KATILIMDA BAŞLICA YETERLİK KURALLARI  678
A. Ekonomik ve Malî Yeterliğin Belirlenmesi  678
B. Mesleki ve Teknik Yeterliğin Belirlenmesi  679
X. İSTEKLİLER HANGİ DURUMLARDA İHALE DIŞI BIRAKILIR?  680
XI. KAMU İHALE KANUNU KAPSAMINDA İHALEYE KATILAMAYACAK OLANLAR KİMLERDİR?  680
XII. KAMU İHALELERİNDEKİ İDARİ VE TEKNİK ŞARTNAMELER HAKKINDA BİLGİ VERİNİZ  682
XIII. ORTAK GİRİŞİMLERİN İHALE UYGULAMASINDAKİ SORUMLULUKLARI NELERDİR?  682
XIV. İHALELERDE İLÂN SÜRELERİ, KURALLARI VE ÖN İLÂN  683
XV. İHALE SAATİNDEN ÖNCE İHALENİN İPTAL EDİLMESİ MÜMKÜN MÜDÜR?  685
XVI. İHALELERDE GEÇİCİ TEMİNAT NE KADARDIR?  685
XVII. TEMİNAT OLARAK KABUL EDİLECEK DEĞERLER HANGİLERİDİR?  686
XVIII. İHALELERDEKİ YASAK FİİL VEYA DAVRANIŞLAR  686
XIX. İHALELERE KATILMAKTAN YASAKLAMA HAKKINDA BİLGİ VERİNİZ  687
XX. MÜTEAHHİTİN ÖLÜMÜ, İFLASI, AĞIR HASTALIĞI, TUTUKLULUK VEYA MAHKÛMİYET HALİNİN İHALEYE ETKİSİNİ AÇIKLAYINIZ  688
XXI. YÜKLENİCİLERİN VE GÖREVLİLERİN CEZAİ SORUMLULUĞU  689
XXII. BÜTÜN TEKLİFLERİN REDDEDİLMESİ VE İHALENİN İPTALİ MÜMKÜN MÜDÜR?  690
XXIII. İHALENİN KARARA BAĞLANMASI VE ONAYLANMASINI AÇIKLAYINIZ  690
XXIV. KESİNLEŞEN İHALE KARARLARININ BİLDİRİLMESİ VE SÖZLEŞMEYE DAVET EDİLMESİ  691
XXV. KESİN TEMİNAT HAKKINDA BİLGİ VERİNİZ  692
XXVI. İHALE ÜZERİNDE KALAN İSTEKLİNİN SÖZLEŞMEYİ İMZALAMAMASININ HUKUKİ SONUÇLARI NELERDİR?  692
XXVII. YAPIM İŞLERİ ÖRNEĞİNDE İHALE ÜZERİNDE KALAN İSTEKLİNİN SÖZLEŞMEYİ İMZALAMAMASININ HUKUKİ SONUÇLARINI AÇIKLAYINIZ  693
XXVIII. İHALE SONUCUNUN İLÂNI, İHALENİN SÖZLEŞMEYE BAĞLANMASI  694
XXIX. KAMU İHALE KANUNU UYGULAMASI ÖZET BİLGİ  694
XXX. KAMU İHALE KURUMUNUN İDARE TEŞKİLÂTINDAKİ YERİ VE BAŞLICA GÖREVLERİ  701
XXXI. KAMU İHALELERİNE YÖNELİK İDARİ VE YARGISAL BAŞVURU YOLLARI NELERDİR? AÇIKLAYINIZ  704
A. Şikâyet  705
B. İtirazen Şikâyet  707
C. Yargısal Başvuru  708
XXXII. KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNU İLE İLGİLİ OLARAK AŞAĞIDAKİ SORULARI CEVAPLANDIRINIZ  711
A. Kamu İhale Kanunu Kapsamında Yapılan İhalelerin Sözleşmeye Bağlanmasının Hukuki Rejimi Hakkında Bilgi Veriniz  711
B. 4735 s. Kanun Kapsamında Düzenlenecek Sözleşmelerde Yer Alması Zorunlu Hususlar  712
C. Sözleşme Uygulamasında Mücbir Sebep Olarak Kabul Edilebilecek Haller Hangileridir?  712
D. Kesin Teminatın Hukuki Rejimini Kısaca Belirtiniz  713
E. Sözleşmede Değişiklik Yapılması Hangi Koşullarda Mümkündür?  714
F. Sözleşmenin Devri Mümkün müdür?  714
G. Yüklenicinin Ölümü, İflası, Ağır Hastalığı, Tutukluluğu veya Mahkumiyetinin Sözleşmeye Etkisi Nedir?  714
H. Yüklenicinin Ortak Girişim Olması Halinde Ölüm, İflas, Ağır Hastalık, Tutukluluk veya Mahkûmiyet Durumunun Sözleşmeye Etkisi Nedir?  715
I. Yüklenici Sözleşmeyi Feshedebilir mi?  715
İ. İdare Sözleşmeyi Hangi Hallerde Feshedebilir?  715
J. Sözleşmeden Önceki Yasak Fiil veya Davranışlar Nedeniyle Sözleşmenin Feshi  716
K. Sözleşme Hangi Anda Feshedilmiş Sayılır?  716
L. Sözleşme Kapsamında Yaptırılabilecek İlave İşler veya İş Eksilişi ile İşin Tasfiyesinin Esasları  717
M. Sözleşmenin Uygulanmasındaki Yasak Fiil ve Davranışlar Nelerdir?  718
N. Yapım İşlerinde Yüklenicilerin, Alt Yüklenicilerin, Yapı Denetim Görevlilerinin, Tedarikçi ve Hizmet Sunucularının Sorumluluğu  718
XXXIII. 2886 s. DEVLET İHALE KANUNUNUN GENEL ESASLARI VE İHALE USULLERİ HAKKINDA BİLGİ VERİNİZ  719
Bölüm VIII
KAMU MALLARI–KAMULAŞTIRMA
I. KAMU MALI VE KAMUNUN ÖZEL MALI KAVRAMLARI  725
II. KAMU MALLARININ BAŞLICA ÖZELLİKLERİ  726
III. KAMU MALLARI ÜZERİNDEKİ MÜLKİYETİN HUKUKİ NİTELİĞİNE İLİŞKİN BAŞLICA TEORİLER  729
IV. KAMU MALI NİTELİĞİNİN KAZANILMASI VE KAYBEDİLMESİ  730
V. KAMUYA İLİŞKİN MAL  730
VI. KAMU MALLARININ SINIFLANDIRILMASI  731
VII. TAHSİS (ÖZGÜLEME)  733
VIII. KAMU MALLARINDAN YARARLANMA VE YARARLANMAYA HÂKİM OLAN BAŞLICA İLKELER  733
IX. KIYILARIN HUKUKİ REJİMİNİN GENEL ESASLARI  736
X. KAMULAŞTIRMA  738
A. Kamulaştırma Ne Demektir? Kamulaştırmanın Başlıca Özellikleri Nelerdir?  738
B. Kamulaştırmanın Fikri Dayanakları  741
C. Kamulaştırmanın Konusu  742
D. Kamulaştırmada Kamu Yararı Kararı Verecek Merciler  743
E. Kamu Yararı Kararlarının Onay Mercileri  744
F. Kamulaştırmanın Aşamaları  745
G. Kamulaştırmada Bedel Hangi Ölçütlere Göre Belirlenir?  745
H. Kısmen Kamulaştırılan Taşınmaz Malın Değeri Nasıl Belirlenir?  748
I. Kamulaştırma Bedelinin Mahkemece Tespiti ve Taşınmaz Malın İdare Adına Tescili  749
İ. Mal Sahibinin Geri Alma Hakkı  752
J. Kamulaştırmada Vazgeçme, İade ve Devir  754
K. Bir İdareye Ait Taşınmaz Malın Diğer İdareye Devri  755
L. Kamulaştırmanın Satım Sözleşmesi ile Karşılaştırılması  756
M. Acele Kamulaştırma  757
N. Kamulaştırmasız El Atma ve Türleri  759
1. Hukuka Uygun Kamulaştırmasız El Atma  760
2. Hukuka Aykırı Kamulaştırmasız El Atma  764
O. Fiilen Kamu Hizmetine Ayrılan veya Kamu Yararına Dönük İhtiyaca Tahsis Edilen Tesislerin Durumu–Kamulaştırmasız El Koyma  766
XI. GEÇİCİ İŞGAL  769
XII. İSTİMVAL  769
XIII. MİLLİLEŞTİRME  770
XIV. DEVLETLEŞTİRME  770
XV. SOSYALLEŞTİRME NE DEMEKTİR?  773
XVI. TOPRAK KORUMA VE ARAZİ KULLANIMI  773
Bölüm IX
İDARİ KOLLUK VE İDARİ YAPTIRIMLAR
I. KOLLUK TÜRLERİ (Şema)  775
II. İDARİ KOLLUK  775
III. İDARİ KOLLUK–ADLİ KOLLUK–SİYASİ KOLLUK  776
IV. İDARİ KOLLUK VE ADLİ KOLLUK ARASINDAKİ FARKLAR  777
V. İDARİ KOLLUĞUN KONUSU VE AMAÇLARI  777
A. Genel Güvenlik  778
B. Dirlik ve Esenlik  779
C. Genel Sağlığın Korunması  780
D. Genel Ahlâkın Korunması  780
VI. GENEL İDARİ KOLLUK–ÖZEL İDARİ KOLLUK AYIRIMI  780
A. Genel İdari Kolluk  781
B. Özel İdari Kolluk  782
VII. KOLLUKLARIN İÇ İÇE OLMASI VE DOĞURDUĞU SORUNLAR  782
VIII. İDARENİN KOLLUK YETKİSİNİN SINIRLARI  783
A. Amaç Bakımından Sınırlamalar  783
B. Sebep, Konu Bakımından Sınırlama ve Oranlılık İlkesi  783
C. Yer ve Zaman Bakımından Sınırlanması  784
D. Temel Hak ve Özgürlükler Açısından Kolluk Yetkilerinin Kullanılmasıyla İlgili Bazı Değerlendirmeler  784
1. İfade Özgürlüğü ve Radyo–Televizyon İletişimi Açısından  785
2. Kamu Düzeni ve Basın Özgürlüğü Açısından  787
3. İnternet Özgürlüğü ve İnternet Erişimi Açısından  789
IX. İDARİ KOLLUK MAKAMLARI VE PERSONELİ  792
X. KOLLUK İŞLEMLERİ / EYLEMLERİ  793
XI. İDARİ KOLLUK YETKİLERİNİN KULLANILMASINDAKİ BAŞLICA YÖNTEMLER  794
A. Düzenleyici İşlem–Birel İşlem Yapma  794
B. Geçici Düzenlemeler  794
C. İzin ve Bildirim Usulleri  794
D. İdari Yaptırımlar  797
E. Re’sen İcra (Doğrudan Uygulama), Zor ve Silah Kullanma Yetkisi  799
XII. ÇEVRENİN KORUNMASI VE İDARİ KOLLUK İLİŞKİSİ  800
XIII. İDARİ KOLLUK YÖNÜYLE AFET DÖNÜŞÜM UYGULAMASININ GENEL ESASLARI VE YIKIM KARARLARI  802
XIV. TERÖR, TERÖRLE MÜCADELE VE İDARİ KOLLUK YETKİSİ  805
A. Terör Nedir?  805
B. Tüzel Kişilerin Sorumluluğu  805
C. Devlet Tarafından Alınacak Başlıca Koruma Tedbirleri  805
XV. OLAĞANÜSTÜ YÖNETİM USULLERİ  806
A. Olağanüstü Hal Rejimi ve İlan Edilmesi  808
B. Olağanüstü Hal Kavramını Açıklayan Görüşler  811
1. Zaruret Hali Teorisi  811
2. Meşru Müdafaa Teorisi  812
3. Siyasi Teori  812
4. Anayasa Geleneği Teorisi  812
C. Olağanüstü Yönetim Usulü Olarak Olağanüstü Hal (OHAL) İlanı Kararının Hukuki Niteliği  812
1. Yetki Unsuru  812
2. Şekil Unsuru  812
3. Sebep Unsuru  813
4. Konu Unsuru  814
5. Amaç Unsuru  814
D. Olağanüstü Hal Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri  814
E. Olağanüstü Hal Dönemlerinde Alınabilecek Tedbirler ve Getirilecek Yükümlülükler  816
1. Tabii Afet ve Tehlikeli Salgın Hastalıklarda Yükümlülükler  816
a. Para Yükümlülüğü  816
b. Mal Yükümlülüğü  816
c. Çalışma Yükümlülüğü  816
2. Tabii Afet ve Tehlikeli Salgın Hastalıklar Sebebiyle Olağanüstü Hal İlanında Alınacak Tedbirler  817
3. Ağır Ekonomik Bunalım Hallerinde Yükümlülükler ve Alınacak Tedbirler  818
4. Şiddet Hareketlerinde Alınacak Tedbirler  818
5. Yükümlülüğün Karşılığının Tespiti ve Ödenmesi Yöntemi  820
XVI. İDARİ YAPTIRIMLAR  820
A. İdari Yaptırım Kavramı ve Genel Esasları  820
1. İdari Yaptırım Kavramı ve Unsurları–İdari Ceza Kavramı  820
2. İdari Cezaların Yaptırımlar Teorisindeki Yerine İlişkin Başlıca Görüşler Nelerdir?  823
a. Yaptırımların Birliği Görüşü  825
b. İdari Yaptırımların Cezaî Yaptırımların Bir Alt Dalı Olduğu Görüşü  826
c. İdari Yaptırımlar İle Cezaî Yaptırımlar Arasında Bağlantı Olmadığı Görüşü  828
d. AİHM’nin Yaklaşımı  830
3. Türk Hukukunda İdari Yaptırımların Anayasal Temelleri İle İdari Yaptırımlar (Ve Özellikle İdari Cezalar) Karşısında Anayasal Korunma  832
a. Hukuk Devleti İlkesi  832
b. Kaynağını Anayasadan Almayan Devlet Yetkisinin Kullanılamaması ve İdari Yaptırımlar  833
4. “Yürütmenin Yetki ve Görev Olması” ve İdarenin Düzenleme Yetkisi Bağlamında İdari Yaptırımlar  833
5. İdarenin Kanuniliği İlkesi (Ay M.123/1) Gereği İdari Yaptırımların Yasal Dayanağı Olmalıdır  835
6. Suç ve Cezalara İlişkin Esaslar ve İdari Yaptırımlar  837
7. Adil Yargılanma Hakkı (AY m.36) ve İdari Yaptırımlar  841
8. İdari Yaptırımların Anayasal Sınırları  844
B. İdari Para Cezalarının Genel Esasları ve Tahsil Yetkisi  845
Bölüm X
İDARENİN MÂLİ SORUMLULUĞU
I. İDARENİN MÂLİ SORUMLULUĞU (Şema)  849
II. İDARENİN MÂLİ SORUMLULUĞUNUN ANAYASAL TEMELLERİ VE KOŞULLARINI BELİRTİNİZ  849
III. HİZMET KUSURU  856
A. Hizmetin Kötü İşlemesi  856
B. Hizmetin Geç İşlemesi  859
C. Hizmetin Hiç İşlememesi  860
IV. HUKUKA AYKIRILIK–KUSUR İLİŞKİSİNİ AÇIKLAYINIZ  862
V. HİZMET KUSURUNUN NİTELİKLERİ  866
A. İdarenin Kusurudur  866
B. Bağımsızdır  866
C. Asli ve Birinci Derecededir  866
D. Soyut, Objektif ve Anonimdir  866
E. Genel ve Geniş Kapsamlıdır  866
F. Olaya Göre Değişebilir ve Farklı Nitelikler Gösterebilir  867
VI. KUSURUN AĞIRLIK DERECESİNİN İDARENİN KUSUR SORUMLULUĞUNA ETKİSİ  867
VII. SORUMLULUK İÇİN GEREKEN KUSUR DERECESİNİ ETKİLEYEN UNSURLAR  869
A. İdarenin Maruz Kaldığı Güçlük  869
B. Kamu Hizmetinin Sosyal Önemi  869
C. Zaman  869
D. Mekân  870
E. Araç ve İmkânlar  870
F. Mevzuat  870
VIII. FİİLİ YOL  870
A. Tanımı  870
B. Özellikleri  871
VIII. HİZMET KUSURU VE FİİLİ YOLUN KARŞILAŞTIRILMASI  871
IX. KİŞİSEL KUSUR SAYILAN DURUMLAR  871
IX. HİZMET KUSURU İLE KİŞİSEL KUSURUN İÇ İÇE OLMASI  874
X. GÖREV KUSURU NEDİR?  875
XI. KUSUR İSPATI  875
XII. KUSURSUZ SORUMLULUK VE TEORİK TEMELLERİ  876
A. Tehlike (=risk) İlkesi  878
B. Kamu Külfetleri Karşısında Eşitlik İlkesi  880
XIII. SOSYAL RİSK İLKESİ KAPSAMINDA TERÖRLE MÜCADELEDEN DOĞAN ZARARLARIN GİDERİLMESİNDE TAZMİNAT VE SORUMLULUK KONUSUNDA AŞAĞIDAKİ SORULARI CEVAPLANDIRINIZ  881
A. Terör ve Terörle Mücadeleden Doğan Zarar Nasıl Karşılanır?  881
B. Zarar Tespit Komisyonlarının Oluşumu ve Görevleri  882
C. Başvurunun Süresi, Şekli, İncelenmesi ve Sonuçlandırılması  882
D. Karşılanacak Zararların Kapsamı, Zararın Tespiti ve Ödemeler  883
E. Sulhname  884
F. Danıştay'ın Terör Faaliyetinden Kaynaklanan Sorumluluğa Yaklaşımı  884
XIV. İDARENİN DENETİM YÜKÜMLÜLÜĞÜ İLE SORUMLULUĞUNUN GENEL ESASLARI  889
A. Doğalgaz Hizmetleri Örneğinde İdarenin Denetim Yükümlülüğü  889
B. Yapay Zekâ Teknolojileri Örneğinde İdarenin Denetim Yükümlülüğü  890
XV. İDARENİN SORUMLULUĞUNU KALDIRAN VEYA AZALTAN HALLER  891
A. Mücbir Sebep  891
B. Umulmayan (=Beklenmedik) Hal  894
C. Zarar Görenin Kusuru  895
D. Üçüncü Kişinin Kusuru  895
XVI. TAZMİNATIN İLGİLİ KAMU GÖREVLİSİNE RÜCÛ EDİLMESİNİN BAŞLICA ESASLARINI AÇIKLAYINIZ  896
İdare Hukuku İle İlgili Bilimsel Çalışmalardan Bazıları  899
Kavramlar Dizini  915
 


 
Kitap
 
 
Ana Sayfa | Hakkımızda | Gizlilik Sözleşmesi | Üye Sayfası | Yardım | İletişim
Akademik ve Mesleki Yayınlar

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024