İÇİNDEKİLER
Önsöz Tablolar, Şekiller, Grafikler Listesi Kısaltmalar Giriş Bölüm 1 YÖNETİM - KALİTE VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ KAVRAMLARININ KURAMSAL ANALİZİ 1. YÖNETİM KALİTE VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ KAVRAMLARININ KURAMSAL ANALİZİ 1.1. Yönetim Kavramı 1.2. Yönetimde Modern Sonrası Yaklaşımlar 1.3. Temel Yeterlilik (Core Competence) 1.4. Dış Kaynaklarla Yönetim (Outsourcing) 1.5. Şebeke Organizasyon (Networks) 1.6. Yığışım Organizasyonu (Cluster) 1.7. Değişim Mühendisliği (Reengineering) 1.8. Kıyaslama (Benchmarking) 1.9. Güçlendirme (Empowerment) 1.10. İttifaklar (Alliances) 1.11. Küçülme (Downsizing) 1.12. Öğrenen Organizasyonlar (Learning Organizations) 1.13. Sanal Organizasyonlar (Virtuality) 1.14. Seri Uyarlama (Mess Customization) 1.15. Toplam Başarı Göstergesi (Balanced Scorecart) 1.16. Yeni Ekonomi 1.17. Modern Sonrası Görüş ve Uygulamaların TKY İle İlişkisi 1.18. Kalite Kavramı 1.19. Kalitenin Boyutları ve Aşamaları 1.19.1. Tasarım Kalitesi 1.19.2. Uygunluk Kalitesi 1.19.3. Performans Kalitesi 1.19.4. Kalite Kontrol 1.19.5. Kalite Güvence 1.20. Toplam Kalite Yönetimi Kavramı 1.21. Toplam Kalite Yönetimi’nin Tarihsel Gelişimi 1.22. Toplam Kalite Yönetimi’nin Türkiye’deki Gelişimi 1.23. Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi 1.23.1. Toplam Kalite Yönetimi Felsefesinin Öncüleri 1.23.1.1. W. Edwards Deming 1.23.1.2. Joseph M. Juran 1.23.1.3. Philip B. Crosby 1.23.1.4. Kaoru Ishikawa 1.23.1.5. Armond V. Feigenbaum 1.23.1.6. Genichi Taguchi 1.23.2. Kaizen Felsefesi 1.24. TKY’nin Diğer Yönetim Yaklaşımlarından Farklılığı 1.25. Toplam Kalite Yönetimi’nin Başlıca İlkeleri 1.25.1. Üst Yönetimin Liderliği 1.25.2. Müşteri Odaklılık 1.25.3. Herkesin Katılımı ve Takım Çalışması 1.25.4. Çalışanların Eğitimi 1.25.5. Sürekli Gelişme 1.25.6. İstatistiksel Proses Kontrol 1.26. Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarında Kullanılan Teknikler (Kalite Araçları) 1.26.1. PUKÖ Çevrimi 1.26.2. Beyin Fırtınası (Brainstorming) 1.26.3 Histogram 1.26.4. Nominal Grup Tekniği 1.26.5. Kıyaslama (Benchmarking) 1.26.6. Akış Diyagramı 1.26.7. Sebep - Sonuç Diyagramı 1.26.8. Pareto Analizi 1.26.9. Kalite Çemberleri 1.27. Kalite Ödülleri 1.27.1. EFQM Kalite Ödülü 1.27.1.1. EFQM Mükemmellik Modeli ve Toplam Kalite Yönetimi 1.27.1.2. Modelin Yapısı 1.27.1.3. EFQM’de Özdeğerlendirme ve Yararları 1.27.1.4. Türkiye’de (EFQM) Ulusal Kalite Ödülü, Türkiye Mükemmellik Ödülü ve Türkiye Mükemmellikte Süreklilik Ödülü 1.27.1.5. Ulusal Kalite Ödülü (UKÖ) ve Türkiye Mükemmellikte Kalite Ödülü Kategorileri ve Tipleri 1.27.2. Malcolm Balridge Kalite Ödülü (MBÖ) 1.27.3. Deming Kalite Ödülü 1.27.4. Malcolm Baldridge, Deming ve EFQM Avrupa Kalite Ödülleri’nin Genel Değerlendirmesi 1.28. Türkiye’de Kalite Standartları 1.28.1. Türk Kalite Standartlarının Evrimi 1.28.2. Türk Standartlar Enstitüsü (TSE) Kuruluşu ve İşlevleri 1.28.3. Kalite Yönetimi ve Kalite Güvencesi Standartları 1.28.3.1. TS. ISO 9001 1.28.3.2. TS. İSO 9002 1.28.3.3. TS. İSO 9003 1.28.3.4. TS. İSO 9004 1.28.3.5. TS. İSO 9005 1.29. Kamu Örgütlerinde Toplam Kalite Yönetimi 1.29.1. Kamu Hizmetlerinin Özellikleri 1.29.1.1. Değişebilirlik İlkesi 1.29.1.2. Eşitlik İlkesi 1.29.1.3. Tarafsızlık İlkesi 1.29.2. Kamu Sektöründe Toplam Kalite Yönetimi Uygulanmasından Sağlanacak Faydalar 1.30. Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarının Örnekleri 2. LİDERLİK KAVRAMI VE DÖNÜŞTÜRÜCÜ LİDERLİĞE BAKIŞ 2.1. Lider ve Liderlik Kavramı 2.2. Liderlik Teorileri 2.2.1. Özellikler Teorisi 2.2.2. Davranışsal Liderlik Teorisi 2.2.3. Koşul Bağımlılık Teorisi 2.3. Yönetici-Lider Ayrımı 2.4. Örgütlerde Liderliğin Önemi 2.5. Dönüştürücü Liderlik 2.5.1. Dönüştürücü Liderlik Kavramı 2.5.2. Dönüştürücü Liderliğin Gelişimi 2.5.3. Dönüştürücü Liderlikte Davranışsal Boyutlar 2.5.3.1. İdealize Edilmiş Etki (İdealleştirilmiş Etki) 2.5.3.2. Esinsel Motivasyon 2.5.3.3. Entelektüel Uyarma 2.5.3.4. Bireysel Destek Sağlama 2.5.4. Dönüştürücü Liderliğin Temel Özellikleri 2.5.4.1. Ortak Vizyon Oluşturma ve Paylaşma 2.5.4.2. Zihinsel Uyarım ve Yaratıcılık 2.5.4.3. Karizma Gücü 2.5.4.4. Yüksek İletişim ve Motivasyon Becerisi 2.5.4.5. Değişim Öncüsü Olma 2.5.4.6. Duygusal Dayanıklılık Cesaret ve Risk Alma 2.5.4.7. Polimatik Kişilik 2.5.4.8. Güvenilirlik ve Özgüven 2.5.5. Dönüştürücü Liderliğin Karizmatik ve Sürdürümcü Liderlik Yaklaşımlarından Farklılığı 2.5.5.1. Dönüştürücü Liderlik ve Karizmatik Liderlik 2.5.5.2. Dönüştürücü Liderlik ve Sürdürümcü (Transaksiyonel) Liderlik 2.6. Dönüştürücü Liderliği Etkileyen Örgütsel Faktörler 2.6.1. Örgütün Verimlilik ve Çevreye Uyum Üzerindeki Yoğunlaşma Derecesi 2.6.2. Teknik ve Stratejik Alt Sistemlerin Nisbi Üstünlüğü 2.6.3. Örgüt Yapısı 2.7. Dönüştürücü Liderlik Örnekleri Bölüm 2 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İLE LİDERLİK İLİŞKİSİ 1. TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İLE YÖNETİM TEORİSİ ARASINDAKİ İLİŞKİ 2. TKY FELSEFESİNDE LİDERLİĞİN ÖNEMİ 2.1. Toplam Kalite Yönetiminde İnsana Dönüklük 2.2. TKY de Yöneticilerden Kaynaklanan Sorunlar 2.3. Lider Davranışlarının Kalite Yönetimi Uygulamalarına Etkisi 3. DÖNÜŞTÜRÜCÜ LİDERLİĞİ TKY UYGULAMALARI İLE İLİŞKİLİ KILAN GÖRÜŞLER 3.1. TKY Davranış Özellikleri ile Liderlik Tarzları Arasındaki İlişki 3.1.1. Liberal Liderlik (Laisses-Faire) ve TKY Davranış Özellikleri 3.1.2. İstisnalarla Yönetim (MBE-A/P) ve TKY Davranış Özellikleri 3.1.2.1. Pasif İstisnai Yönetim (MBE-P) 3.1.2.2. Aktif İstisnai Yönetim (MBE-A) 3.1.3. Sürdürümcü (Transaksiyonel) Liderlik ve TKY Davranış Özellikleri 3.1.4. Dönüştürücü Liderlik ve TKY Davranış Özellikleri 3.2. Kamu ve Özel Sektör Arasındaki Farklılıklarının Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarına ve Dönüştürücü Liderliğe Etkisi 4. ÖRGÜTLERDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ SÜRECİNİ OLUŞTURMADA DÖNÜŞTÜRÜCÜ LİDERLİK ADIMLARI 4.1. Değişim İhtiyacının Farkına Varma 4.1.1. Liderin Toplam Kalite Yönetimi Felsefesini Benimsemesi 4.1.2. Örgütsel Kültürün İncelenmesi 4.2. Toplam Kalite Yönetimi Uygulama Kararının Verilmesi 4.3. Toplam Kalite Yönetimi İçin Vizyon Oluşturma, Misyon Belirleme ve Strateji Geliştirme 4.4. Toplam Kalite Yönetimi Politikasının Belirlenmesi 4.5. İzleyenlerde Grup Bilinci Oluşturma ve Takım Çalışmasına Özendirme 4.6. Çalışanları Eğitim ve Yetkilendirme Yoluyla Güçlendirme 4.7. İzleyenlerde Dönüşüm Bilinci ve İnancı Oluşturma 4.7.1. İzleyenleri Değişimin Gerekliliğine İnandırma 4.7.2. Motivasyon 4.8. Toplam Kalite Uygulamalarına Geçiş ve Geçişin Yönetilmesi 4.8.1. TKY Uygulama Tekniklerinin Kullanılması 4.8.2. Değişime Karşı Direncin Yönetilmesi 4.9. Yeni Örgüt Kültürü Yaratma 4.10. Örgütsel Kültürün Kurumsallaştırılması ve Örgütsel Bağlılık Oluşturma Yararlanılan Yayınlar Kavramlar Dizini |