İÇİNDEKİLER
Önsöz 5 360 DERECE DEĞERLEME (360 DEGREES APPRAISAL) 13 7 S MODEL (The 7 S FRAMEWORK) 14 ADIZES İLE DEĞİŞİM (EXCHANGE WITH ADIZES) 16 AĞIZDAN AĞIZA YAPILAN REKLAM (WORD-OF-MOUTH ADVERSTISING) 18 AKIŞ DİYAGRAMLARI (FLOW CHARTS) 18 FAALİYET TABANLI MALİYETLENDİRME (ACTIVITY BASED COSTING - ABC) 21 ALTI SİGMA (SIX SİGMA – 6 σ) 23 ANSOFF MATRİSİ (ANSOFF MATRIX) 26 ANSOFF VE STRATEJİK YÖNETİM PARADİGMALARI (ANSOFF and STRATEGIC MANAGEMENT PARADIGM) 27 ATIK YÖNETİMİ (WASTE MANAGEMENT) 29 B2B - FİRMADAN FİRMAYA İŞ (BUSINESS to BUSINESS) 30 B2C - FİRMADAN MÜŞTERİYE İŞ (BUSINESS to CUSTOMER) 32 BALIK KILÇIĞI DİYAGRAMI (FISHBONE DIAGRAM) 33 BAŞARMA İHTİYACI TEORİSİ (ACHIEVEMENT NEED THEORY) 34 BCG MATRİSİ (BCG MATRİX) 36 BEKÇİ KÖPEĞİ MODELİ (WATCHDOG MODEL) 38 BELBIN’İN TAKIM ROLLERİ (BELBIN’S TEAM ROLES) 39 BEŞ KUVVETLER MODELİ (FIVE FORCES MODEL) 41 BEŞİNCİ DİSİPLİN (FIFTH DISCIPLINE) 44 BEYİN FIRTINASI (BRAINSTORMING) 45 BİLGİ İŞLEMDE AŞAMALI EVRİM (EVOLUTION IN INFORMATION PROCESSING) 46 CIM - BİLGİSAYAR ENTEGRE ÜRETİM (COMPUTER INTEGRATED MANUFACTURING) 47 BİLİŞSEL UYUMSUZLUK (COGNITIVE DISSONANCE 48 BİNA VE TESİS YÖNETİMİ (FACILITIES MANAGEMENT) 51 BİRA (DAĞITIM) OYUNU [BEER (DISTRIBUTION) GAME] 52 CAD - BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM (COMPUTER-AIDED DESIGN ) 53 CAM - BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÜRETİM (COMPUTER-AIDED MANUFACTURING) 55 CETERIS PARIBUS 56 ÇARPAN ETKİSİ (MULTIPLIER EFFECT) 57 ÇATIŞMA ÇÖZÜMÜ (CONFLICT RESOLUTION) 58 ÇATIŞMA YÖNETİMİ (CONFLICT MANAGEMENT) 61 ÇEKİRDEK YETKİNLİKLER (CORE COMPETENCIES) 64 ÇEŞİTLENDİRME (DIVERSIFICATION) 65 ÇEVRE YÖNETİMİ SiSTEMİ (ENVIRONMENT MANAGEMENT SYSTEM) 66 ÇİFT FAKTÖR TEORİSİ (TWO FACTOR THEORY) 68 DRP - DAĞITIM KAYNAK PLANLAMASI (DISTRIBUTION RESOURCE PLANNIG) 70 DEĞER ZİNCİRİ (VALUE CHAIN) 71 DEĞER DİSİPLİNİ (VALUE DICSIPLINE) 73 DEĞER ZİNCİRİ YÖNETİMİ (VALUE CHAIN MANAGEMENT) 74 DEĞİŞİM KADRANLARI (CHANGE QUADRANTS) 76 YENİDEN YAPILANDIRMA YÖNETİMİ (CHANGE REENGINEERING MANAGEMENT) 77 BALANCED SCORECARD (DENGELİ SKOR KARTLARI) 81 EQ - DUYGUSAL ZEKA (EMOTİONAL INTELLIGENCE) 82 DÜNYADA KALİTE ÖDÜLLERİ (WORLD QUALITY AWARDS) 86 EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ 88 E-İŞ (E-BUSINESS) 90 EVA - EKONOMİK KATMA DEĞERİ (ECONOMIC VALUE ADDED) 90 EDI - ELEKTRONİK VERİ AKIŞI (ELECTRONIC DATA INTERCHANGE) 92 ENTELEKTÜEL SERMAYE (INTELLECTUAL CAPITAL) 92 ERGONOMİ (ERGONOMY) 94 E-SATINALMA (E-PURCHASING) 96 ESNEK ÜRETİM SİSTEMİ (FLEXIBLE MANUFACTURING SYSTEM) 98 E-TEDARİK (E-PROCUREMENT) 99 ETİK KODLAR (ETHIC CODES) 101 FİNANSAL KİRALAMA (CAPITAL LEASING) 103 CFO - FİNANSMAN BAŞ SORUMLUSU (CHIEF FINANCIAL OFFICER) 104 GAYRİ SAFİ YURTİÇİ HASILA (GSYİH) GROSS DOMESTIC PRODUCT (GDP) 106 YIELD MANAGEMENT (GETİRİ YÖNETİMİ) 107 ENTREPRENEURSHIP (GİRİŞİMCİLİK ) 109 GURU 110 ESOP - HİSSE SENEDİ SAHİPLİĞİ PLANI - (EMPLOYEE STOCK OWNERSHIP PLAN) 111 HOFSTEDE KÜLTÜR BOYUTLARI MODELİ (CULTURAL DIMENSIONS MODEL OF HOFSTEDE) 113 INCOTERMS (ULUSLAR ARASI TESLİM TERİMLERİ) 117 CEO - İCRA KURULU BAŞKANI (CHIEF EXECUTIVE OFFICER) 120 İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ YAKLAŞIMI (HIERARCHY OF NEEDS APPROACH) 120 İLETİŞİM YÖNETİMİ (COMMUNICATION MANAGEMENT) 123 INOVASYON (INNOVATION) 125 İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI (HUMAN RESOURCE PLANNING, HRP) 127 HRM - İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ (HUMAN RESOURCE MANAGEMENT) 129 İŞ ANALİZİ (JOB ANALYSIS) 132 BUSINESS MODELLING (İŞ MODELLEMESİ) 132 İŞ PERFORMANSI YÖNETİMİ (BUSINESS PERFORMANCE MANAGEMENT) 134 İŞYERİNDE AŞK (WORKPLACE ROMANCE) 136 MOBBING - İŞ YERİNDE YILDIRMA VE ZORBALIK (MOBBING AND BULLYING IN WORK PLACE) 137 İŞLETMENİN TANRILARI (THE GODS OF MANAGEMENT) 139 JUST-IN-TIME (JIT) (TAM ZAMANINDA ÜRETİM) 140 KALİTATİF ANALİZ (QUALITATIVE ANALYSIS) 142 KAPİTALİZASYON ORANI (CAPITALIZATION RATE) 144 KARAR DESTEK SİSTEMİ YÖNETİMİ (DECISION SUPPORT SYSTEM MANAGEMENT, DSSM) 145 KARAR VERME SÜREÇLERİ (DECISION MAKING PROCESSES) 146 KARŞILAŞTIRMALI ÜSTÜNLÜK (COMPARATIVE ADVANTAGE) 148 KAY’IN AYIRT EDİCİ KAPASİTELER (DISTINCTIVE CAPABILITIES) KURAMI 149 KEIRETSU 150 BENCHMARKING (KIYASLAMA) 151 KİTLESEL BİREYSELLEŞTİRME (MASS CUSTOMIZATION) 152 KOÇLUK (COACHING) 153 KONSENSUS (CONSENSUS) 155 KRİZ YÖNETİMİ (CRISIS MANAGEMENT) 155 KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK (CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY) 158 KÜMELENME (CLUSTERING) 160 LİDERLİK (LEADERSHIP) 161 LOJİSTİK YÖNETİMİ (LOGISTICS MANAGEMENT) 164 MARKA YÖNETİMİ (BRAND MANAGEMENT) 165 BRANDING/CO-BRANDING (MARKALAŞMA/MÜŞTEREK MARKALAŞMA) 167 MRP - MATERYAL VE KAYNAK PLANLAMASI (MATERIAL RESOURCE PLANNING) 168 MAVİ OKYANUS STRATEJİSİ (BLUE OCEAN STRATEGY) 170 MESLİK İÇİ EĞİTİM (JOB TRAINING PROGRAMME) 172 MİNTZBERGER’E GÖRE YÖNETİCİNİN ROLLERİ (MİNTZBERGER’S MANAGEMENT ROLES) 173 MİSYON (MISSION) 175 JOINT VENTURE (MÜŞTEREK YATIRIM ORTAKLIKLARI) 175 CRM - MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ (CUSTOMER RELATION MANAGEMENT) 177 NAKİT AKIŞI (CASH FLOW) 178 NİŞ PAZARLAMA (GEDİK PAZARLAMA) (NICHE MARKETING) 180 NLP 182 COO - OPERASYONDAN SORUMLU ŞİRKET YÖNETİCİSİ (CHIEF OPERATING OFFICER) 184 OUTSOURCING (DIŞ KAYNAK KULLANIMI) 185 ÖĞRENEN ORGANİZASYONLAR (LEARNING ORGANIZATIONS) 187 ÖĞRENME EĞRİSİ (LEARNING CURVE) 188 ÖLÇEK EKONOMİSİ (ECONOMIES of SCALE) 190 ÖRGÜTSEL DEĞERLER (ORGANIZATIONAL VALUES) 191 ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM (CORPORATE CHANGE) 191 ÖRGÜTSEL KÜLTÜR (ORGANIZATIONAL CULTURE) 195 ÖZ SERMEYE DEVİR HIZI (EQUITY CAPITAL TURNOVER RATE) 197 PARETO DİAGRAMI (PARETO DIAGRAM) 197 PARETO İLKESİ (80-20 KURALI) (PARETO’S PRINCIPLE, 80-20 RULE) 198 MARKETING MIX (PAZARLAMA KARIŞIMI) 200 PAZARLAMA YÖNETİMİ (MARKETING MANAGEMENT) 201 PULL AND PUSH STRATEGY (İTME VE ÇEKME STRATEJİSİ) 202 PORTFÖY YÖNETİMİ (PORTFOLIO MANAGEMENT) 203 PSİKOLOJİK ÜCRETLENDİRME (PSYCHOLOGICAL PRICING) 205 REKABET ZEKASI (COMPETITIVE INTELLIGENCE 206 COMPETITIVE EDGE (REKABETTE AVANTAJ) 207 COMPETITIVE BENCHMARKING (REKABETÇİ KIYASLAMA) 208 RFID TEKNOLOJİSİ (RADIO FREQUENCY IDENTIFICATION TECHNOLOGY) 209 RİSK YÖNETİMİ (RISK MANAGEMENT) 212 SAĞLIK HİZMETLERİ YÖNETİMİ (HEALTH CARE MANAGEMENT) 213 MERCHANDISING (MAĞAZA İÇİ SATIŞ ARTTIRMA ) 214 SCOR MODELİ (SUPPLY CHAİN OPERATİONS REFERENCE MODEL) 216 HEDGE FUNDS (SERBEST YATIRIM FONLARI) 217 SERMAYE HASILA ORANI (CAPITAL OUTPUT RATIO) 218 SOSYAL SERMAYE (SOCIAL CAPITAL) 219 SPONSORLUK (SPONSORSHIP) 220 STRATEGIC ALLIANCE (STRATEJİK BİRLİKTELİK) 222 STRATEJİK İŞ BİRİMİ (STRATEGIC BUSINESS UNIT) 223 STRATEJİK MARKA YÖNETİMİ (STRATEGIC BRAND MANAGEMENT) 224 STRATEJİK PLANLAMA (STRATEGIC PLANING) 225 STRATEJİK YÖNETİM (STRATEGIC MANAGEMENT) 227 SWOT ANALİZİ 228 ŞEYTANIN AVUKATLIĞI (DEVILS ADVOCATE) 229 INTRAPRENEURSHIP (ŞİRKET İÇİ GİRİŞİMCİLİK) 230 TALEP TAHMİNİ (DEMAND FORECASTING) 231 TAYLORİZM (TAYLORISM) 234 TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ (SUPPLY CHAIN MANAGEMENT, SCM) 235 TELEMARKETING/TELESALES (TELEFONLA PAZARLAMA/TELEFONLA SATIŞ) 237 TQM- TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ (TOTAL QUALITY MANAGEMENT) 239 PRISONER’S DILEMMA (TUTUKLU İKİLEMİ) 241 CONVERGENCE (UYUM ) 243 ÜRETİM KAYNAK PLANLAMASI (MANUFACTURING RESOURCE PLANNING- MRP II) 244 ÜRÜN YELPAZESİ (PRODUCT MIX) 245 VARLIK YÖNETİMİ (ASSET MANAGEMENT) 247 DATA MINING (VERİ MADENCİLİĞİ) 248 VERİMLİLİK (PRODUCTIVITY) 249 VERİTABANI PAZARLAMA (DATABASE MARKETING) 252 VİZYON (VISION) 254 X TEORİSİ (THEORY X) 255 Y TEORİSİ (THEORY Y) 257 NFC - YAKIN SAHA İLETİŞİMİ (NEAR-FIELD COMMUNICATION) 258 PLACEBO EFFECT (YALANCI İLAÇ ETKİSİ) 259 LEAN PRODUCTION (YALIN ÜRETİM) 260 ARTIFICIAL INTELLIGENCE (YAPAY ZEKÂ) 262 YARATACILIK (CREATIVITY) 263 YATIRIM BÜTÇESİ (CAPITAL BUDGETING) 264 YATIRIMIN GETİRİSİ (RETURN ON INVESTMENT) 266 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMİ (MANAGEMENT INFORMATION SYSTEM, MIS) 267 YÖNETİM BİLİMİ TEORİSİ (MANAGEMENT SCIENCE THEORY) 269 YÖNETİMSEL ZEKA (MANAGERIAL INTELLIGENCE) 270 Z TEORİSİ (THEORY Z) 272 ZAMAN YÖNETİMİ (TIME MANAGEMENT) 273 IQ - ZEKÂ KATSAYISI (INTELLIGENCE QUOTIENT) 275 Kavramlar Dizini 279 |