İÇİNDEKİLER
Önsöz 7 Şekiller, Tablolar ve Grafikler listesi 13 Giriş 15 Birinci Bölüm KAVRAMSAL ÇERÇEVE: İLETİŞİM VE BİR SÜREÇ ANALİZİ A. İLETİŞİM: BAĞLAMSAL ÇERÇEVE 19 1. İletişim ve Etkileşim Yaklaşımları 20 2. İletişim: Bir Süreç Analizi 24 3. İlişki, İletişim, Etkileşim 29 4. Etkileşimsizlik Sorunu 32 B. ETKİN İLETİŞİM VE ETKİLEŞİM ODAKLILIK 37 1. Diyaloga Dayalı İletişim 38 2. Etkin İletişimin Bariyerleri 42 3. İletişim ve İkna Etme 45 4. İletişim ve Kültürel Etkileşim 47 İkinci Bölüm İLETİŞİMDE SİMETRİ VE ASİMETRİ A. SİMETRİ VE SİMETRİK İLETİŞİM 51 1. Simetrik İletişim 54 1.1. Tek Yönlü Simetrik İletişim 59 1.2. İki Yönlü Simetrik İletişim 62 1.3. Etkileşimli Simetrik İletişim 65 B. ASİMETRİK İLETİŞİM 68 1. İletişimde Asimetri 69 1.1. Asimetrik İletişimin Yönü 72 Üçüncü Bölüm ALGILAMA YÖNETİMİ A. ALGI VE TÜRLERİ 75 1. Algı Türleri 76 2. Algı, Algılama ve İmaj 80 3. Algı, Gerçek ve Gerçeklik 83 4. Algıların Özellikleri 86 5. Dikkat ve Algılama 87 6. Algıyı İşleme: Algılama 92 6.1. Algılama Süreci 95 7. Algılama ve Atfetme 99 Dördüncü Bölüm ÖRGÜTSEL ALGILAMA YÖNETİMİ A. ALGILAMA YÖNETİMİ 103 1. Algılama Yönetiminin Özellikleri 105 2. Örgütsel Algılama Niçin Yönetilmelidir? 108 3. Örgüt Çevre Etkileşiminin Yönetimi 111 4. Örgütsel İzlenimin Yönetimi 115 Beşinci Bölüm ALGILAMA YÖNETİMİ BİLEŞENLERİ A. ÖRGÜTSEL ALGILAMA YÖNETİMİ BİLEŞENLERİ 121 1. Örgütsel İmajın Yönetimi 121 1.1. İmaj Türleri 124 1.2. Örgütsel Algılama Örgütsel İmaj Değildir 128 2. Örgütsel İtibarın Yönetimi 129 2.1. İtibar Yönetimi Bileşenleri 133 3. Örgütsel Etik Sorumluluğun Yönetimi 135 3.1. Örgütsel Etik Düzeyleri 138 4. Örgütsel Güvenin Yönetimi 142 4.1. Güven Türleri 145 4.2. Örgütsel Güvenin Fonksiyonları 148 4.3. Örgütsel Güvenin İnşası 151 5. Örgütsel Sosyal Performans Yönetimi 153 5.1. Örgütsel Sosyal Sorumluluğun Yönetimi 154 5.2. Örgütsel Sosyal Duyarlılığın Yönetimi 159 a. Ackerman Modeli 161 b. Preston ve Post Modeli 163 6. Finansal Performansın Yönetimi 164 7. Örgütsel Tasarımın Yönetimi 166 8. Kalite Algısının Yönetimi 171 8.1. Kalitenin Göreceliği Sorunu 174 8.2. Kalite Algısı Yönetiminin Özellikleri 175 9. Duyguların Yönetimi 177 10. Örgütsel ve Toplumsal Değerlerin Yönetimi 181 10.1. Örgütsel Değerlerin Yönetimi 184 11. Örgütsel Vizyon 186 11.1. Örgütsel Vizyonun Yönetimi 189 12. Örgütsel Liderliğin Yönetimi 192 13. Örgütsel Kimliğin Yönetimi 197 14. Örgütsel Davranışın Yönetimi 201 B. ALGILAMA YÖNETİMİ BİLEŞENLERİ ARASINDA İLİŞKİ 205 C. LİTERATÜR İNCELEMESİ 210 D. KAMU VE ÖZEL SEKTÖRE AİT İKİ BANKANIN DIŞ PAYDAŞLAR TARAFINDAN ALGILANMA DURUMLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA 215 1. Araştırmanın Konusu 216 2. Araştırmanın Amacı 216 3. Araştırmanın Önemi 216 4. Araştırmanın Modeli 217 5. Araştırmanın Kapsamı ve Sınırlılıkları 217 6. Araştırmanın Yöntemi 218 7. Veriler ve Bulgular 220 8. Hipotezler ve Testler 223 9. Sonuç 236 Ekler 241 ANKET FORMU 241 Kaynakça 243 Kavramlar Dizini 265 |