Kategoriler
Eser Adı Yazar Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takibi Üyelik İletişim
 
 
   
Sosyal Bilimlerde
Nitel Araştırma Yöntemleri
Haziran 2021 / 12. Baskı / 448 Syf.
Fiyatı: 395.00 TL
 
Sepete Ekle
   

Bu kitap 1980'li yıllardan bu yana, çeşitli Sosyal Bilim alanlarında giderek daha fazla kullanılmaya başlanan nitel araştırma yöntemleri konusunda, Türkiye'de yayınlanmış ilk kapsamlı çalışmadır. İlk basıldığı 1999 yılından bu yana, kitabın kapsamı önemli ölçüde genişletilmiş, yeni bölümler eklenmiş, eski bölümler geliştirilmiş, kitabın içeriği ve dili güncellenmiştir. Bu süreç boyunca okuyucularımızın ilgisi ve önerileri, kitabın içeriğinin geliştirilmesine ve yeni bölümler eklenmesine önemli katkılarda bulunmuştur. Elinizdeki 12. Baskıda kitabın tüm bölümleri elden geçirilmiş ve bazı bölümlere eklemeler yapılmıştır. Bu kapsamda özellikle nitel veri analizi bölümü geliştirilmiş ve desenlere özgü (anlatı analizi, söylem analizi, olgubilim analizi, vb.) analiz yöntemlerine yer verilmiştir.

"Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri" çeşitli alanlarda çok farklı meslek grupları tarafından kullanılmaktadır. Akademik içeriği nedeniyle üniversitelerin lisans ve lisansüstü programlarında ana veya yardımcı ders kitabı olarak sık kullanılan kaynaklar arasında yer almaktadır. Bunun yanı sıra öğretmenler, insan kaynakları çalışanları, yöneticiler, araştırma uzmanları gibi farklı konumlara sahip araştırmacıların sık başvurduğu bir kaynak olarak değerlendirilmektedir.

Konu Başlıkları
Araştırma Yöntemlerinde Dönüşümler ve Nitel Araştırma
Nitel Araştırma Desenleri ve Süreci
Nitel Araştırmada Etik
Nitel Araştırmada Örneklem
Nitel Veri Toplama Yöntemleri
Nitel Veri Analizi
Nitel Araştırmada Geçerlik ve Güvenirlik
Durum ve Eylem Araştırmaları
Karma Yöntem Araştırmaları
Nitel Araştırma Sonuçları ve Uygulama
Nitel Araştırmada Sık Yapılan Hatalar
Barkod: 9789750269820
Yayın Tarihi: Haziran 2021
Baskı Sayısı:  12
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 448
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Önsöz  7
Tablolar Listesi  17
Şekiller Listesi  17
1. Bölüm: BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİNDE DÖNÜŞÜMLER  19
Geleneksel Bilimsel Paradigmanın (Pozitivist/Akılcı Paradigmanın) Resmi  21
Yorumlamacı/Oluşturmacı Paradigmanın Resmi  24
Sosyal Bilimlerde Paradigmatik Dönüşüm  26
Tartışma Soruları ve Etkinlikler  30
2. Bölüm: NİTEL ARAŞTIRMANIN BİLİMSEL ARAŞTIRMA GELENEĞİ İÇİNDEKİ YERİ  31
Nitel Araştırmanın Kuramsal Temelleri  33
Nitel Araştırmanın Temel Özellikleri  36
Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması  45
Tartışma Soruları ve Etkinlikler  60
3. Bölüm: NİTEL ARAŞTIRMA DESENLERİ  61
Kültür Analizi  64
Olgubilim  66
Kuram Oluşturma  69
Durum Çalışması  70
Eylem Araştırması  70
Nitel Araştırma Desenlerinin Karşılaştırılması  71
Tartışma Soruları ve Etkinlikler  74
4. Bölüm: NİTEL ARAŞTIRMA SÜRECİ  75
Nitel Araştırmanın Temel Aşamaları  77
Nitel Araştırma Soruları  84
Nitel Araştırmada Çeşitleme  87
Nitel Araştırmacının Davranışına İlişkin Bazı İlkeler  88
Tartışma Soruları ve Etkinlikler  92
5. Bölüm: NİTEL ARAŞTIRMADA ETİK  93
Ahlak ve Etik  95
Bilimsel Araştırmada Etik İlkelere İhtiyaç Duyulmasının Nedenleri  97
Pozitivist ve Yorumlamacı Paradigmalarda Etik: “Denek”ten “Katılımcı”ya  100
Etik Türleri ve Süreçleri  101
Araştırma Etiği  104
Tartışma Soruları ve Etkinlikler  107
6. Bölüm: NİTEL ARAŞTIRMADA ÖRNEKLEM  109
Bilimsel Araştırma ve Örneklem Seçimi  111
Olasılık Temelli Örnekleme Yöntemleri  113
Amaçlı Örnekleme Yöntemleri  116
Örneklem Büyüklüğü Ne Olmalı?  122
Tartışma Soruları ve Etkinlikler  124
7. Bölüm: GÖRÜŞME  125
Görüşmenin Temel Özellikleri  127
Görüşme Formunun Hazırlanması  134
Görüşmenin Yapılması  145
Tartışma Soruları ve Etkinlikler  152
8. Bölüm: ODAK GRUP GÖRÜŞMESİ  153
Odak Grup Görüşmesinin Temel Özellikleri  155
Tarihsel Bir Bakışla Odak Grup Görüşmesi  157
Odak Grup Görüşmesi Süreci  158
Odak Grup Görüşmesinin Güçlü ve Zayıf Yönleri  165
Tartışma Soruları ve Etkinlikler  169
9. Bölüm: GÖZLEM  171
Gözlemin Temel Özellikleri  173
Gözlem Formunun Hazırlanması  178
Gözlemin Yapılması  181
Tartışma Soruları ve Etkinlikler  186
10. Bölüm: DOKÜMAN İNCELEMESİ  187
Doküman İncelemesinin Temel Özellikleri  189
Doküman İncelemesinin Aşamaları  194
Tartışma Soruları ve Etkinlikler  202
11. Bölüm: MECAZLAR YOLUYLA NİTEL VERİ TOPLAMA  203
Mecaz: Tanım ve İçerik  207
Mecaz, Bilim ve Araştırma  209
Mecazların Nitel Veri Toplamada Kullanılması  210
Tartışma Soruları ve Etkinlikler  217
12. Bölüm: İNTERNET YOLUYLA NİTEL ARAŞTIRMA  219
Teknoloji ve Nitel Araştırma  222
Nitel Araştırmada İnternetin Yeri  223
İnternet Üzerinden Nitel Araştırma Yöntemleri  228
İnternet Araştırmalarında Dikkate Alınması Gereken Konular  233
Tartışma Soruları ve Etkinlikler  236
13. Bölüm: NİTEL VERİ ANALİZİ  237
Kavramsal Çerçeve  239
Tümdengelimci Analiz  244
Tümevarımcı Analiz  249
Desenlere Bağlı Nitel Veri Analiz Yöntemleri  260
Raporlaştırma  265
Nitel Verilerin Sayısal Analizi  266
Nitel Veri Analizinde Bilgisayarın Kullanılması  273
Tartışma Soruları ve Etkinlikler  276
14. Bölüm: NİTEL ARAŞTIRMADA GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK  279
Nitel Araştırmada Geçerlik  281
Nitel Araştırmada Güvenirlik  284
Geçerliği ve Güvenirliği Sağlamak Amacıyla Kullanılan Stratejiler  289
Geçerlik, Güvenirlik ve Bilimsellik  296
Tartışma Soruları ve Etkinlikler  298
15. Bölüm: DURUM (ÖRNEK OLAY) ÇALIŞMASI  299
Durum Çalışmasının Bir Araştırma Yöntemi Olarak Gelişmesi  302
Durum Çalışmasının Plânlanması  304
Durum Çalışmasında Geçerlik, Güvenirlik ve Genelleme  311
Durum Çalışması Desenleri  312
Tartışma Soruları ve Etkinlikler  315
16. Bölüm: EYLEM ARAŞTIRMASI  317
Eylem Araştırması Türleri  319
Eylem Araştırması Süreci  321
Eylem Araştırmasının Öğretimde Kullanılması  328
Tartışma Soruları ve Etkinlikler  329
17. Bölüm: KARMA YÖNTEM ARAŞTIRMALARI  331
Karma Yöntem Araştırmalarının Temelleri  334
Karma Yöntem Araştırma Desenleri  338
Karma Yöntem Araştırma Süreci  342
Karma Yöntem Araştırmalarının Geleceği  345
Tartışma Soruları ve Etkinlikler  347
18. Bölüm: NİTEL ARAŞTIRMA SONUÇLARININ BİLİME VE UYGULAMAYA KATKISI  349
Nitel Araştırma Sonuçlarının Bilimsel Alanyazına Katkısı  351
Nitel Araştırma Sonuçlarının Uygulamada Kullanılması  354
Tartışma Soruları ve Etkinlikler  360
19. Bölüm: NİTEL ARAŞTIRMALARDA SIK RASTLANAN HATALAR  361
Araştırma Probleminin Tanımıyla İlgili Hatalar  363
Araştırma Deseniyle İlgili Hatalar  364
Örneklemle İlgili Hatalar  367
Veri Toplamayla İlgili Hatalar  368
Veri Analiziyle İlgili Hatalar  370
Sonuçların Yorumlanması ile İlgili Hatalar  373
Geçerlik ve Güvenirlikle İlgili Hatalar  376
Tartışma Soruları ve Etkinlikler  378
EKLER  379
Ek 1: Öğretmen Performansının Değerlendirilmesi Konusunda Yapılan Bir Araştırmada Kullanılan Öğretmen Görüşme Formu  381
Ek 2: Öğrenme Süreçleri Konusunda Yapılan Bir Araştırmada Kullanılan Öğretmen ve Öğrenci Görüşme Formları  385
Ek 3: Öğretmenlerde Program Okuryazarlığı Konusunda Yapılmış Bir Araştırmada Kullanılan Görüşme Formu  389
Ek 4: Öğrenme Süreçleri Konusunda Yapılan Bir Araştırmada Kullanılan Gözlem Formu  393
Ek 5: Öğrenme Süreçleri Konusunda Yapılan Bir Araştırmada Görüşme, Gözlem ve Doküman Verisi Analiz Örnekleri  395
Ek 6: Öğretmenlerde Program Okuryazarlığı Konusunda Yapılmış Bir Araştırmada Elde Edilen Görüşme Verilerinden Bir Kesit  397
Ek 7: Bir Nitel Araştırmada Bulunması Gereken Özellikler  403
Ek 8: Nitel Araştırma Yöntemlerinin Kullanıldığı Araştırmalardan Bazı Örnekler  407
Ek 9: Nitel ve Nicel Yöntemlerin Birlikte Kullanıldığı Araştırmalardan Bazı Örnekler  417
Kaynaklar  423
Kavramlar Dizini  433
İsimler Dizini  443
Yazarlar Hakkında  447
 


Prof. Dr. Ali Yıldırım
1984 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretim Bölümü'nden mezun olmuştur. 1986–1;1;1993 yılları arasında ABD’de Columbia University’de, Eğitim Programları ve Öğretim alanında master ve doktora öğrenimi görmüştür. 1993’ten bu yana Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin Eğitim Bilimleri Bölümünde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Halen lisans ve lisansüstü düzeyde öğretmenlik mesleği, öğretimde planlama, sınıf yönetimi, çalışma ve düşünme becerileri, araştırma yöntemleri, öğretim araştırmaları dersleri vermektedir. Öğretmen yetiştirme yanında, program geliştirme ve değerlendirme, sosyal bilgiler öğretimi, öğretim yöntem ve teknikleri, çalışma ve düşünme becerileri alanlarında çalışmalar yapmaktadır. Dünya Bankası tarafından desteklenen çeşitli eğitim ve araştırma projelerinde (Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Endüstriyel Okullar Projesi, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Projesi, Aile Eğitim Programları, vb.) danışmanlık yapmıştır. Halen doktora düzeyinde verdiği dersler yanında çeşitli seminerler, danışmanlıklar ve konferanslar yoluyla nitel araştırma yöntemlerinin yaygınlaşması ve yapılan araştırmaların niteliğinin arttırılması çalışmalarını devam ettirmektedir.
 
Kitap
 
 
Ana Sayfa | Hakkımızda | Gizlilik Sözleşmesi | Üye Sayfası | Yardım | İletişim
Akademik ve Mesleki Yayınlar

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2024